Nä det blev liksom aldrig av. Jag har övningskört en hel del men det var länge sen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ja
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Japp, nog den sak jag är stoltast över att ha gjort i mitt liv. Inte för att det var så svårt utan för att jag fick mentala nojor att jag inte skulle klara det.
Hade jag kuggat på teorin eller uppkörningen så hade jag aldrig mer satt mig bakom en ratt.
Ironiskt att jag inte längre får köra bil, åtminstone inte på några år framöver.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja. Som lantis tog jag Körkort väldigt kort efter 18-årsdagen.
Tror dock att Körkort på sikt blir allt mindre intressant, speciellt i städer, för att tids nog att det blir förbjudet för människor att framföra bilar när självkörande bilar blir allt bättre.
Men tanke på hur dyrt det är att äga bil, och det faktum att den står parkerat 95 % av dygnet (i snitt), tror jag att en autonom bilpool kommer bli vägen framåt. Hög användningsgrad, ingen mänsklig förare, kommer göra det mycket billigare att åka "taxi" än att äga bil.
Min gissning är att barn som föds idag är sista generationen som får ta Körkort för privatpersoner.
Mvh // Johan
Nej. Har alltid bott nära det mesta och nära till både stadsbuss, regionbuss och tåg, så behovet har aldrig funnits.
Först nu när jag närmar mig 40 och har hundar och är ensamstående känner jag att det hade varit skönt med Körkort och bil. Men det är inget jag kommer skaffa, jag tror inte jag har egenskaper som passar bakom en ratt 😇 våra vägar är tryggare utan mig som förare på dom.
Japp. Skulle aldrig fungera med handling, förskola, jobb ect utan det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja. Det tog jag 1959.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag har inget Körkort och det har inte min son heller. Han är född 1984.
Han och hans fru har nyttjat bilpool länge men nu när de har hus så har de skaffat bil.
Jag har i allafall ägt en egen bil. Köpte den när jag övningskörde.
Jag klarade det skriftliga men "körde" på uppkörningen.
Hade inte råd att göra om det då jag hade fått ta nytt läkarintyg och ny halkkörning eftersom det gått för lång tid.
/Maria
Vi har alltid bott nära buss och spårvagn så jag har aldrig känt behov. I vilket fall som helst hade jag med all säkerhet blivit av med kortet när jag fick hjärntumören.
Vår son har alltid cyklat eller kört moppe.
/Maria
Nej, men håller på att ta b-kort för manuell.
Ska boka in teoriprov till september, så hoppas att jag klarar det då så att man kan boka in tid för uppkörning. 😊
Började så stort i min ungdom så fort jag kunde då var det behov här på landet men sen flyttade jag till huvudstaden och fick tjänstekort genom det yrket jag hade då så sen har det inte blivit av och jag har inte behov av Körkort och intresset la sig efter en tid.
Flyttade tillbaka hem på landet men har bra förbindelser nåja vi kan inte mäta oss med Stockholm men jag är så van att ta tåg, buss, flyg, taxi så jag tänker inte ens tanken på att ta Körkort det flyter på så bra ändå.
#10 Lycka till med körkortet hoppas allt går bra både teorin och uppkörning 😎
Nej, får inte köra bil av medicinska skäl.
/Fia ☁️
Ja, jag tog det när jag var 18.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Nä, är inte ens 18 😅
#11: tack. 😁
#12: Läste "mekaniska behov" och tänkte direkt att du får väl köpa en ny bil då, eller? 🤔😅
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Har haft.
Tog det när jag fyllde 18
Men 2004 lämnade jag tillbaka det pga min taskiga syn
Stolt ägare till tre La permer
#18 Haha, om det ändå vore så väl😄
/Fia ☁️
#5: Klokt tänkt, att döma av hur många idi*ter som finns ute på vägarna så skulle rätt många fler behöva rannsaka sig själva om de borde köra bil eller inte. 🌸
(Nu menar jag alltså inte att du är en idiot! 😉😄)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#23 Var som jag, tog när jag var 19,5 år, samma år jag skulle fylla 20, var inte redo innan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#22: jag förstår vad du menar :)
Ja och jag hade egen bil också. Körde sista gången (vad jag vet nu) 1992, då med en lånad bil eftersom min var såld.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tog Körkort den 11 september 2012, min äldsta dotter och jag tränade tillsammans, men hon körde upp veckan innan mig, vi klarade båda teori och körprov på första försöket. Min bil och jag är närmast oskiljaktiga vänner 😇😎 men jag bor så till att jag oftast kan åka kommunalt med lite planering.
/Désirée