Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 205 ggr
Maria
2

Värmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

30 grader ute och aningen mulet.
Jag njuter av sommarvärmen. Det är så oerhört kort tid.

Håller mig visserligen inomhus och använder fläkt vid behov.

/Maria

• Redigerat 2023-06-27 12:07 av Maria
flocken
4

Vidrigt just nu.
Hoppas på lite mer normala temperaturer.
Max 22 så man kan göra något ute. En sommar där man bara får sitta inne är helt bortkastad tid.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
3

#1 Så olika vi är.

Jag tycker det är mycket värre att frysa.

/Maria

[Undertaker]
2

Åker hem idag. Varit i Sverige över midsommar men ska tillbaka sedan till sommaren. Vi hade tur, var ofta inte mer än 25 grader och svala vindar. Hemma är det 30 hela dagarna. Det är på tok för mycket. Framförallt utan vind eller liknande. Bara gassande sol.

[Undertaker]
0

#2: Min kropp klarar inte av värme bra alls.

flocken
1

#2: alla mina intressen + jobb innebär att vara ute. Hellre lite svalare då. Jag arbetar mig varm.
Nu går dagarna ut på att överleva och så att djuren mår bra. Men vi kan inte göra något

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[The Wolf.]
2

Nu är värmen för mycket men har fläkt och skönt inomhus medan ute kan man inte vara. Tänkte en sväng till Köpenhamn i veckan men nej fy ut i den här värmen jag stannar hellre hemma och inväntar lite mer normala temperaturer.

Jag är en person som alltid är varm och överhettad oavsett årstid så när värmen blir så här ihållande då blir det alldeles för drygt. Tidigare om åren har jag inte brytt mig lika men märker att med åldern känns värmen jobbigare.

aggeelin
3

Jag gillar värme, min kropp gillar värme. Jag njuter verkligen och det är så fantastiska kvällar!

Men konsekvenser av torka är inte bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Scorpio97
0

Själv mår jag oerhört dåligt av värmen. Har ingen ork alls på dagarna vilket är trist när jag är ledig. Ligger utslagen i soffan hela dagarna. Sover dåligt och vid tropiska nätter sover jag knappt alls, och orken blir ännu sämre när jag aldrig får paus från värmen. Håller det sig svalt på nätterna är det lite mer uthärdligt.

Men det blir mycket kallt vatten att dricka, dusch/bad, åka bil med AC och i övrigt stanna inne med fördragna fönster och fläkt. På nätterna öppet fönster och blöta handdukar eller kylklampar i sängen.

Tar gärna några dagar med kring 15-20 grader, så jag faktiskt kan vara ute lite också

//Jessie

Maria
3

#7 Är det bara du och jag som njuter 😉

/Maria

Fridaaaa
0

27 grader här

Runt 24-25 tycker jag är bra på sommaren. Och sol
Regn på natten - perfekt ;)

Sommaren är min årstid
Men är kämpigt med torkan nu och hålla djuren svala.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1

#9: det verkar så! Skönt med värme och som någon sa på jobbet "svassa runt i en vid särk".

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

beem
0

Sol och 23° idag. Det är bra temperatur. Förra veckan var det 29° och sen 2 dagar regn - underbart

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ljungåsen
0

Här är 28 grader och vidrigt varmt. Jag längtar efter regnet som ska komma ikväll, och förhoppningsvis lite vettigare temperaturer efter det. Runt 20 tycker jag är lagom, då går det att vara ute även i solen.

Lona
0

#13: Hur går det för marsvinen i värmen? De tål väl dessutom inte drag?❤️🐹
(Det där är nog en hamstersmiley men den får duga!)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
0

Alldeles för varmt för min smak och i eftermiddag ska det ju komma skyfall och åska.😮
Jag har visserligen svalt inne men vill kunna vara ute med hästar och judar.

Det är dock EN fördel med värmen - förra helgen badade vi i havet, 23° varmt i vattnet!
Annars badar jag gärna även om det är kallare men det där kändes nästan tropiskt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
0

#14: Marsvinen får vara inomhus nu när det är så varmt. Om jag vädrar klokt i resten av huset under morgonen så håller deras rum acceptabel temperatur även under dagen. Idag kunde de vara ute en stund under tidig förmiddag, men det blir inte så många timmar ute som jag (och de) skulle vilja.

Tarotstollan
0

Här är runt 30 grader nu och jag väntar på regn och åska som är lovat, ovädret verkar ligga precis utanför Göteborg nu.
Även delar av Skåne ser ut att få oväder, såvida det inte blåser bort åt ett annat håll.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2023-06-26 15:50 av Tarotstollan
citytjejen
0

Om jag får vara ute där det är skugga så är jag mycket nöjd 😀
Har klarat värme ganska bra fram tills för några år sedan då jag fick värmeslag i Barcelona. Efter det har jag väldigt lätt för att få värmeslag om jag så bara är i solen i 20 minuter. Så det är väldigt opraktiskt att inte kunna gå på stan eller vara i solen särskilt länge 😏

/Christina

Fridaaaa
4

Jag satt ute för att sola, efter en stund kom sonen "kom nu mamma - det är för varmt för dig ute", sedan tog han mina grejer och gick in haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
0

Jag tycker om värmen, men är bekymrad över torkan och dess konsekvenser.

/Désirée

Maria
2

#20 Ja såklart. Regnet som häller ner nu är sååå välbehövligt.

/Maria