Hannas äventyr 2023
Dottern ringde nyss från Tyskland
Resan n er hade gått bra och idag skulle de ut på lite äventyr och även få träffa hästarna som de ska tävla med.
https://www.berlin2023.org/en
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Spännande 🙂
/Maria
Så spännande och roligt för Hanna och hennes kompisar 😊
/Désirée
Rider de andras hästar eller hur funkar det?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror att hon kommer att få det superroligt!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Då ska jag hålla tummarna för henne! 🐎
Så spännande. Håller också tummarna.
/Maria

Idag har Hanna ridit kvalet inför onsdagens tävling.
Hon vann kvalet på 86 poäng.
En av de andra svenska tjejerna fick en häst som var lite väl bild och drog från banan så den tjejen kommer att få tävla i en lägre klass på onsdag.
Vad roligt för Hanna! Får de provrida hästarna eller är det typ bara upp och pang på?

De får ca 20 minuter på sig att prova hästen.

Igår var svenskarna på besök hemma hos den svenske abasadören.
Svenske ambassadören Per Thöresson välkomnade oss med ett fint och peppande tal och efter det bjöds det på varmkorv och köttbullar på ambassadens pyntade gård.

Svenska Ridsportförbundet - Officiell sida
12 tim ·
Vilken start för våra svenska ryttare i Special Olympics i Berlin. Cathrine Csoré, Hanna Lagerquist och Maria Larsson trivs i Berlin och rider raka vägen mot final. Hanna och Lukas i ledning efter mäktiga 86% på banan. Heja Sverige!

Heja heja 🙂
/Maria

Nu har Hanna ridit finalen
Inte lika höga poäng idag.
Så nu håller vi tummarna för att det räcker till .
Halv fem är det prisutdelning
Vad spännande! Det låter så himla roligt, vilka äventyr hon måste vara med om ändå! 😀 Hur gammal är Hanna och hur länge har hon ridit?
Får man fråga om du vet hur de väljer hästar? Vems är hästarna (eftersom de inte tävlar med egna hästar)? Lottar man ut hästar eller hur görs det?

#30 jag återkommer när jag kommer till en dator

Ett guld ett brons och en fjärde plats för de tre svenska tjejerna.
Hanna stod för bronset.
Så roligt 🙂
/Maria
Skicka ett grattis och en stor kram både till ryttare och häst.
En mäktig prestation!
Stor varm grattiskram till Hanna! 💐
/Désirée

#30 När man anmäler sig får man skriva hur mycket man väger hur lång man är och vilket handikap man har.
De är en mängd olika klassificeringar .Man får även skriva om man behöver rida med spö om man behöver ett eller två ridspön.Man får även uppge om man behöver en smal eller en kraftig häst.
Man får ha egen sadel med sig om den passar på hästen.
Sen får man en häst tilldelad sig.Man får dagen innan tävlingen eller samma dag provrida hästen ca 20 minuter.Känner man att det inte alls är en häst som passar en får man byta men då måste man ta häst nummer två.
Hanna är 40 år och han har ridit sen hon var fem sex år.Tävlat i många år och numera rider hon privatlektion en gång i veckan.Hon gjorde ett uppehåll för ett par år sen men hennes kropp "kräver" att hon rider minst en gång i veckan.
Hon har varit med på S olympic två gånger tidigere i USA och i Grekland.
När de åker iväg utomlands och tävlar är de fullt ut sponsrade så ingenting som ryttarna betalar själva.På sin höjd betlar de sina glassar-
Det är stixt hållet så under tiden får de inte dricka läsk och godisintaget är begränsat.

#27 Vilket fint foto 🙂
/Maria
#26 Tack för att du förklarade. Jag tycker fler tävlingar på olika ridnivåer för alla typer av människor kunde läggas upp så, det hade gett fler människor chansen att tävla även om de inte har egen häst eller andra hinder.
Vem är det som äger hästarna Monica? Tänker att de måste ju tas ut på något sätt precis som man tar ut ryttare att tävla, typ att de kvalificerar sig på olika vis. Är det privatpersoner eller är det typ nån ridskola eller liknande hästarna kommer från?
Jag tycker det är så modigt av Hanna att göra det hon gör! Du måste vara otroligt stolt. Har du eget hästintresse? Får man fråga vad för handikapp hon har? Du behöver inte berätta om du inte vill.

Man rider inlånade privathädtar eller ridskolehästar
Är det privathädtar så är oftaägsten med som hästskötare.
Jag har ridit sen jag var barn och vi har haft hästar tidigare.
Hanna har en CP skada och är lätt förstndshandikappad
#30 Gud vad roligt ändå. Tänk så mycket hon får vara med om när hon åker på såna här tävlingar. Måste vara både spännande, lärorikt och läskigt. Så kul att ni delar intresset för hästar.