Det där med väckarklockor.
På den tiden jag jobbade kunde jag sova fram tills dess att klockan ringer.Nu mär jag anväder väckarklocka kanske en ellr två gånger på en månad kan jag inte sova och vaknar massor av gånger och är klrvaken ca en timme innan klockan ska ringa.
Hur sover ni när ni har en viss tid att vakna?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Har mobilen som väckarklocka och på vardagar när jag jobbar brukar den ljuda 6.15 (lite senare om jag ska jobba hemifrån). På helgerna har vi också larm, annars vet man inte hur länge det sovs 😜Då brukar larmet gå igång 8.30, det är lagom.
Om jag ska upp och det är något speciellt som händer, t.ex att jag ska flyga eller passa en annan viktig tid, då brukar jag sova dåligt.
/Christina
- Redigerat 2023-05-01 15:52 av citytjejen
Vardagar kliver jag upp mellan 06.00-07.10 (flextid, så jag kan börja tidigare eller senare om jag vill) och sover tills klockan/mobilen ringer förutom enstaka gånger när katten väckt mig innan. Då somnar jag snabbt om. Jag sover tungt och har därför flera alarm efter varandra ifall jag sover igenom det första.
På helgerna undviker jag att ställa alarm om jag inte har något planerat. Då kan jag sova länge.
Om jag har något extra viktigt planerat brukar jag däremot sova dåligt och drömma att jag har försovit mig, så då kan jag vakna flera gånger innan klockan ringer.
//Jessie

Sova har aldrig varit ett problem. På vardagar ringer klockan 05.30 för att jag ska hinna med att göra mig och barnen iordning och lämna dem innan jag åker till jobbet. Jobbar jag hemma går jag upp 06.30. Det funkar och jag har en helt ok rutin.
Sover väldigt ojämnt men det har ju med sockret att göra.
Om jag måste ställa klockan för att passa en tid sover jag jättedåligt, ibland inte alls. Är väl rädd att försova mig antar jag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Varierar en hel del.
Men när jag ska upp tidigt efter 2-3 dagars ledighet eller mer, eller haft många kvällar = sover ofta sämre av någon anledning
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2023-05-01 20:07 av Fridaaaa
Jag sover alltid som en stock numera.
Min man har vanlig väckarklocka men brukar oftast vakna innan den ringer.
Jag brukar använda min mobil när jag har tid att passa.
/Maria
Jag är min egen väckarklocka och vaknar alltid riktigt tidigt så det är ytterst sällan jag har den på men dom få gånger jag har då vaknar jag strax innan klockan ringer och stänger av så den hinner aldrig gå i gång.
Som ung på tiden i skolan då kunde jag tycka det var besvärligt men det var nog mer skolan där som tog emot än att klockan skulle ringa ⏰ 😄
Klockan står på 05. Men vaknar oftast strax efter 04.
Börjar jobba 05:30
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Larmet är ställt till 5.30 på vardagar, jag vaknar ofta strax innan. Vissa nätter kan jag vakna kring kl 2 istället och vara vaken 1-2 timmar innan jag somnar om. Då brukar jag väckas av larmet. Om jag ska iväg på något annat än vanliga jobbet så sover jag sämre, drömmer ofta att jag försover mig och vaknar femtioelva gånger.
På helgerna när jag inte har något larm ställt så vaknar jag oftast någon kring kl 7 i allafall numera. Då är det lika bra att kliva upp, djuren ska ha mat och tillsyn!