YouTube
Är ni som jag som får infall och lyssnar på gamla låtar.
Går just nu igenom en hög gamla godingar och minns gamla tider.
Jag vill ha en egen måne
Lazarus
Living next door to Alice
Sylvia s mother
Tell Laura
Mycket minnen blir det
Stolt ägare till tre La permer
Japp, jag lyssnar på gammal musik ganska ofta.
Precis som du säger så väcks mycket minnen till liv.
/Maria

Lazarus har jag fortfarande svårt att lyssna till.
Var/är ett stort fan av David .
Mäster lyssna på en glad låt efter den
Att musik kan påverka då
Gjorde det senast igår! Satt och letade fram gamla låtar med Deep Purple, Ranbow mfl på Youtube. Nostalgi och så bra 😊
/Christina
Jag lyssnade häromdagen på Les Humphries Singers. Jag har t.om sett dem två gånger i Göteborg.
Det var så härligt med så många nationaliteter bland sångarna men idag är det ingen musik som tilltalar mig särskilt.
/Maria

Nu har jag fastnat här
Jag som har annat att göra

Får ta tag i det.
Passar på att lyssna på Susanne Alvengrens magneter.. Misstänker att jag har magneter i min datastol
Lazarus är speciell. Lika speciell som Bowie själv.
Han kliver in i en garderob och försvinner….
/Maria

#7 Det var ju straxt innan han dog
#8 Ja precis. Vilket fantastiskt sätt att ta farväl.
Likaså These are the dags of our lives med Freddie Mercury. Bland det sista han gjorde och så märkt av sjukdom.
/Maria
- Redigerat 2023-04-29 14:19 av Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lyssnar inte så mycket på musik på YouTube, men jag lyssnar på P4 Plus nästan från morgon till kväll. Mycket bra musik där. Oftast är det låtar från 1960-, 1970- och 1980-talen, men även en del både tidigare och senare. Till exempel spelar de Rod Stewarts senaste (?, den är från 2021) lite då och då. Den är faktiskt riktigt bra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
- Redigerat 2023-04-29 14:29 av Carmarino
Kör spotify istället - blir knäpp på all reklam på youtube.
Men ja jag får med infall och lyssnar på "gammal" musik, från 90 talet, tidigt 2000-tal. Enstaka rocklåtar och så från 80 talet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag får också lite ryck då och då och lyssnar på både äldre musik och lite nyare musik på youtube
/Désirée
Lyssnar ofta på gamla härliga låtar på youtube samt ser gamla serier tycker det är underbart med nostalgi och kan gotta ner mig i timmar för det är något jag verkligen mår bra av. Har alltid vart en nostalgiker och det är nåt härligt harmoniskt i nostalgin 😎
#13: Du är välkommen att frossa även på https://nostalgi.ifokus.se/. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#14: Tackar tackar brukar läsa och kika men har vart dålig på att skriva får försöka blir lite bättre på det och där har ni en kanonmysig sajt 😎
#15: Vi försöker göra den lika mysig som Livskvalitet. 😊
#16: Det är det som är så härligt att det finns såna sajter som den här Livskvalitet och sen Nostalgi där man kan prata lite allmänt gott i all enkelhet.
Intressant är när det kommer till nostalgi en del känner vemod och det där har aldrig jag förstått för jag känner enbart glädje och harmoni att får vandra tillbaka i tiderna både mina egna men också andras för det är ju så himla mysigt, spännande och givande.
En del känner väl saknad av en svunnen tid som dom vill ha tillbaka och jag kan längta till 70 talet igen men vemod det känner jag inte däremot kan det finnas sånt som gör mig rörd men då blir jag rörd på ett positivt sätt att kunna uppleva musik eller bilder från tider som jag minns och genom bild, film och musik kan man åter igen få leva sig in i och det är något jag aldrig kan få nog av det är helt underbart 😎
#17: Jag minns tillbaka med glädje, för jag hade en fin uppväxt. Samtidigt kommer jag ju ihåg att det inte bara var rosenrött då heller.
Om inte annat så märker man det när man lyssnar på musiken från 60- och 70-talen. Det var mycket om krig och miljöförstöring även då. Fast där jag bodde var det rätt idylliskt, så jag märkte inte av det så mycket.
#11: Det skulle aldrig falla mig in att köpa spottyfy eller vad det heter det enda vi behöver göra är att skaffa reklamfritt internet så enkelt med anti spyware sen är reklamen ett minne blott varför betala till dom stora när man enkelt kan få det fritt med reklamfritt och gratis 😎
#18 Jag minns också tillbaka på en fin uppväxt men tyvärr fanns en person som gjorde livet surt för oss andra och den personen finns med än idag men just uppväxten var fin med många fina minnen även om det inte var rosenrött då för det var det ju inte men minnen och att få gå tillbaka jag är lite trolsk i det här jag gillar att söka och uppleva svunna tider både mina egna men också speciellt släktens jag blir som förtrollad och bara lever med ❤️
#19 Stöttar du dina favoritband på andra sätt? Typ köper skivor, går på spelningar osv?
#20: Nej ingenting sånt och favoritband har jag inga är lite för gammal för sånt 😄 jag har helt enkelt inget intresse alls inga tv-kanaler och sånt men ser gärna gamla filmer och hör på musik från förr 😎
Ibland händer det!