Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 132 ggr
Maria
1

Kosläpp

Denna helgen är det kosläpp på många ställen.

Har ni sett det någon gång?

/Maria

[Zefirka]
1

Japp, en gång 😊🐄

Maria
5

Jag har aldrig varit på kosläpp men en gång tjursläpp😉

Det var fem ungtjurar ganska små. De hade aldrig varit ute förut och de släpptes cirka 50 m från min brors köksfönster. De kom i en stor trailer.
Fyra tjurar sprang ut som galningar och for omkring i hagen som även hade en bäck. Allt var spännande.

Sedan hade vi lilla tjuren Ferdinand som inte vågade gå ur trailern. Så söt. Han stod där i öppningen i flera timmar.
Efter cirka fem timmar så gick han sakta ut och luktade på alla blommorna😍

Det som var mest härligt var att ingen stressade honom. Han fick verkligen ta allt i sin egen tid.

/Maria

Magi-cat
1

#2 Så fint, Maria! ❤ Så där borde det vara för djuren, ingen stress och möjlighet att lukta på blommor när de vill .🙂🌼

Jag har aldrig sett något kosläpp som evenemang, bara "vanligt" kosläpp ur lagårdar. Det är underbart och man blir helt berörd av att se kossornas glädje när de får springa omkring!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
1

Nej aldrig kosläpp men på den tiden vi hade hästar släppte jag en unghingst på ett stort bete tillsammans med tre andra unghästar.
De hade en underbar sommar i sin stora hage

Stolt ägare till tre La permer

[Mulka]
0

Jag har aldrig varit på kosläpp eller liknande. 🤪

Fridaaaa
0

Sett flertalet och när jag gick gymnasiet var jag med på alla 3 kosläppen de 3 åren jag gick där, då vi var tvugna att vara med på naturbruksdagen som det heter. Och det har de fortfarande. Dock inte varit där på 3-4 år nu, jobbat för det mesta

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vandra i Skönhet.]
4

Vi har både kosläpp och hästsläpp på flera håll så det har blivit ett antal under åren. Det är helt fantastiskt att se dom vilken glädje vilken frihet man blir helt varm inombords.

#2 Men så sött jag kan riktigt se Ferdinand framför mig och så fint att ingen stressade honom helt underbart 😎

Maria
4

#7 Javisst var det.💕

/Maria