Valborg
Det Ă€r ju Valborg nuđź
Jag missar ju högtider heeela tiden.
Ska ni göra nÄgot sÀrskilt?
Ha en trevlig helg allađ
/Maria
Trevlig helg!
Det brukar bli en tur till elden. Det Àr en trevlig tradition med sÄng och musik.
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja förr var det alltid ValborgmÀssoeld som gÀllde.
Chalmerscortegen i Göteborg var ocksĂ„ ett mĂ„ste đ
/Maria
#2 Trevligt med Chalmerscortege. đ
HÀr har vi lokal musikkÄr och fackeltÄg. RÀtt sÄ fint det ocksÄ.
Det blir att grilla.
Men mannen jobbar och tonÄringen Àr ivÀg med kompisar. SÄ blir bara jag, en vÀninna och vÄra yngsta. Sen gÄ till hembygdsgÄrden för brasa.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inga sĂ€rkskilda valborgsplaner för oss men vi ska njuta av att helgen Ă€r lite förlĂ€ngd i och med röd dag pĂ„ mĂ„ndag đ
Sist jag gick och kollade pĂ„ en valborgseld (heter det ens sĂ„? đ) var nĂ€r jag var barn/i tonĂ„ren.
/Christina
Enda som Ă€r planerat i morgon Ă€r tvĂ€ttstugan kl 07-12. đ
#5: vet inte hur man sĂ€ger i övriga delar av landet, men hĂ€r i VĂ€sterĂ„s sĂ„ sĂ€ger man majbrasa. đ
#6: Ja just det, majbrasa Ă€r nog den vanligaste benĂ€mningen, det hade jag helt glömt đ
/Christina
Det blir inget sÄnt för min del i Är heller. En gÄng jag minns var det en idiot som var med och arrangerade vÄrt omrÄdes majbÄl och de fick inte fyr pÄ skiten sÄ han gjorde som man INTE ska och hÀllde bensin rakt frÄn en dunk in i elden. Det sa verkligen bara "poff". Sen fick ambulansen komma. Var en del barn som blev rÀtt traumatiserade, jag sjÀlv tyckte mest det var rÀtt Ät honom. En gubbe i 70-Ärs Äldern som tagit sig ansvar för brasan borde veta bÀttre. Men mamma som Àr med i samma förening som honom sÀger att han Àr precis lika korkad kring allt.

Inget firande för oss i Är.
Stolt Àgare till tre La permer
Jag gillar **inte **valborgsfirandem med brasa o hela tjottahejti. Ofta mĂ„nga skrikiga ungar o nya mĂ€nniskor som man inte kĂ€nner. Man blir nertrampad och runtsnurrad och det Ă€r för hög ljudvolym. Gillar dock smĂ„firanden med kompisar alla högtider, och har ett knĂ€ppt minne frĂ„n midsommar 2022. đ€Șđ
#11 Haha. Det var vĂ€l för vĂ€l för allmĂ€nheten đ
/Maria
#12 Ja det Ă€r bra att tant Valborg inte halkar runt i dessa tider dĂ„ det Ă€r sol, snö och hagelstorm samtidigt och slĂ„r sig sönder och samman đ
đ
Vi brukar inte fira valborg.
Imorgon blir det en tripp till mina förĂ€ldrar och syskon men kommer inte fira valborg. Ăr om vi hinner hem för att se elden hĂ€r hemma vid bygdegĂ„rden annars nej
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Jag funderar pÄ om jag ska ta en tur till Uppsala och kolla pÄ forsrÀnningen, för det Àr en sÀrskild kÀnsla i Uppsala pÄ sista april. Men jag har inte bestÀmt mig Àn
PÄ kvÀllen blir jag nog bara hemma med katten :)
//Jessie
Inget firande hÀr mer Àn lite gott att Àta och dricka. NÀr jag vÀxte upp sa man ofta majkase men Àven majbrasa det var lite blandat det dÀr och beroende pÄ dialekt det mÀrkte jag med slÀktingar att det anvÀndes lite olika ord .
Trevlig Valborg đ
HÀr tÀnde de ingen brasa pga brandrisk. FörstÄr dem samtidigt trÄkigt dÄ sonen var taggad pÄ det.
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.