Hotell
Vad har ni för krav på standard på hotellrum?
Såg nyss på TV om otroliga lyxiga hotell.
/Maria
Jag har aldrig bott på hotell. Det närmsta hotell jag bott på var nog ett Air BnB-rum. Har hyrt typ campingstuga eller lägenhet andra gånger jag bott över borta, men aldrig bott på hotell.
Vill att rummet ska vara fräscht och välstädat och att man har eget badrum och inte behöver dela det med andra gäster. Sen är det ju ett stort plus om frukosten är god och bra 🙂
/Christina
Jag har sovit på så knasiga ställen😉
Det enda jag önskar är toalett och dusch.
Med eller utan frukost beror på. Det kan vara mysigt att gå och köpa sitt färska bröd och fixa själv om det finns kylskåp.
/Maria
Frågar jag vårt lille barnbarn (5 år) vad som är bäst med hotell så svarar han -bacon 😄
Han älskar baconfrukost.
/Maria

Jag är inte så kräsen men en skön säng ,dusch gärna badkar också.Kylskåp och balkong om det är utomlamds
Vattenkokare och kylskåp vill jag också ha.
Hotellfrukost vill jag också ha
Stolt ägare till tre La permer
Mina önskemål uppfylls av Scandic så det blir alltid denna kedja. Kan samla poäng som medlem och få frinatt.
Fina fräscha och väkstädade rum. Bra frukost och restaurang i samma byggnad om man vill äta på kvällen. ….och det vill man
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2023-04-16 16:40 av beem
Bor aldrig på hotell, så himla dyrt. Så vet inte riktigt.
Bra frukost och kylskåp i rummet samt micro.
Vettiga sängar.
Såklart eget badrum med dusch eller badkar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2023-04-16 16:37 av Fridaaaa
Det ska finnas ac och toa.
Man 50+ som bor här i Norra Thailand.
Eget badrum, AC, tv, gratis wifi och rent.
Jag vill gärna bo på 4-stjärnigt hotell med halvpension. Numera är det alltid buffe´ både till frukost och middag. Vill helst ha lägenhet med pentry för att kunna ordna mellanmål själv. Vi åker till Mallorca om 2 veckor och bor då precis så.
Jag har bara bott på hotell ett par gånger, och då främst utomlands. AC har varit något av det viktigaste för mig då. Sen vill jag ha eget badrum, WiFi och att det är hyfsat rent och bra skick. Vi har haft halvpension och det tycker jag har varit bra. Hotellfrukost är en av få gånger jag äter frukost, haha.
Annars är jag nog inte så kräsen. Jag är en sån som kan somna lite hur som helst, även om jag aldrig sover riktigt bra utanför mitt egna hem, och helst spenderar jag så mycket tid som möjligt utanför hotellrummet oavsett.
//Jessie
Ja gratis wifi vill man med ha
Och är det varmt = bra AC
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror på hur länge man ska stanna - är det bara en natt är det lägre krav.
Wi-Fi är viktigt och rimligt tyst miljö.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Av alla resor man gjort så upplever jag att de dråpligaste ställena man bott på har fastnat mest och blivit roliga minnen.
/Maria
Jag är allt annat än kräsen:
- En säng, soffa, madrass eller något man kan klassa som sovplats
- Toalett och dusch (handfat räcker om det inte är flera dagar), helst utan mögel
- Någon form av ventilation/vädringsmöjlighet (gärna ett fönster man kan öppna)
- Rökfritt/rökförbud
Har tillbringat flera dagar seglandes, nattåg med nedfällbara säten som säng, på billiga hotell (eller hotell-liknande skapelser) och även mer lyxiga boenden. Jag tror nog jag överlever allt om en toalett i okej skick finns. :’)
Ju äldre man blir, desto högre krav på bekvämt boende, i alla fall för mej. När jag var ung, kunde jag acceptera enklare hotell, men numera tillbringar vi allt mer tid på boendet med bra mat , poolområdet och aktiviteter i närheten.
#15 Lite så känner jag också😃
De resor jag varit på så har vi ju knappt varit på "boendet" mer än när vi sovit.
/Maria
#17: Samma här.
#16: Jag håller med. Bekvämlighet uppskattas mer och mer ju äldre man blir.
Vi bodde i London och hade en mycket fräsch dusch som vi delade med ett rum, helt ok.
Jag vill gärna ha 90 säng/180 för två och varsitt täcke. För oss är det opraktiskt med liten säng.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Typ god mat, skön säng och fräscht rum. Har en ganska knäpp hotellhistoria från en gång, men det hade kanske inte jättemycket med hotellet att göra.
Mamma och jag hade varit och vandrat i fjällen och var ganska trötta på att sova i tält efter en vecka så vi ville verkligen åka hem när det var dags. När vi kom fram till stationen så var nattåget försenat (fast egentligen kom det ju inte alls). Efter en timma gav vi upp och bestämde oss för att sova på hotell. Det var ett sjukt mysigt rum vi fick. Det knasiga var att när jag vaknade på morgonen så fanns det en lapp bredvid sängen och mamma var borta. På lappen var en glad gubbe och så stod det ”är nere i receptionen. Skynda dig!!!” Vid lappen låg en glass. Så jag tog min väska och klädde på mig och sprang ner med glassen i näven. Hejsan och hoppsan så rusar vi i full fart mot flygplatsen och jag äter allt jag orkar på min ovanliga frukost. Inte jätteknäppt kanske men inte händer sådant varje dag. 😏😉
#21: Så roigt minne 😊
#22: ja, det var kul. 😄
Jag har höga krav när det kommer till hotell och femstjärnigt med roomservice 24/7 gäller men ibland på vissa ställen finns endast fyra så då får det gå. Jag har inga krav på saker som wifi och sånt däremot måste inredningen falla mig helt i smaken samt rent och snyggt och att hotellet har ett gott rykte om sig.
Väljer helst hotell med åldersgräns men det är inte alltid det finns att tillgå på alla platser men idag har det där slagit igenom rätt bra så ofta finns det om inte alltid. Jag brukar vilja ha lugn och ro därför är den biten viktig.
Hotell tycker jag känns lite som A och O för man ska känna trivsel där man sover och "bor" under sin vistelse att alla utbud finns så man kan få service dygnet runt oavsett vad det gäller så ska bekvämligheten vara av högsta klass.
Himmel så olika vi är😃
/Maria
#25: Hahaha det är det som är så roligt med möten på forum hur olika vi är och det är möten jag tycker är helt underbart roligt 😎
Jag har också bott på dom mest knäppa sällen kan man säga men nu kommer vi utanför hotell och istället in på dom gånger jag rest till länder i syftet att hjälpa människor i nöd där kan man inte vara kräsen och då blir det på ett helt annat sätt och en gemenskap.