Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 140 ggr
Alfahannen 83
1

Bästa hobbyn.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den absolut bästa hobbyn som jag ägnat mig åt i över 20+ år finns minst lika mycket nytt kvar att lära, eftersom programmet uppgraderas hela tiden som är helt gratis. Det finns 100:s tutorials på Youtube som instruerar dig hela vägen.
Du behöver en modern dator med kraftigt Ramminne 32GB för att kunna rendera ut projekten inom rimlig tid.

Njutningen efter 20+år är att kunna ge dragspelskompis en animerad video, eller som bifogad animering till fastighetsvärden med deras logga med spännande animering.

• Redigerat 2023-04-13 09:37 av Maria
Maria
2

Du får nog förklara mer. I alla fall för mig😃

Är det utbildningsfilmer?

/Maria

Niklas
0

Vad använder du för program?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Alfahannen 83
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blender 3.0 https://www.blender.org/download/

är ett maffigt animneringsprogram som också går att använda som bildredigeringsprogram. Allt i ett med andra ord. (Och allt är gratis)

Öppna länken så ser du de olika operativa plattformarna som din dator tillhör då laddar du ner det på datorn. Ditt största problem det första året blir att lära dig tangent-mus-kombinationerna som styr allt du gör i Blender. Jag kör därför på min iMac med trådlöst tangentbord och trådlös mus.
90 procent av allt du gör i Blender är conceptprojekt som denna bil utan animneriungsdelen

The Freedom to Create.
Alfahannen 83
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För er som vill veta mer om Blender 3.0 får här en Tutorial för nybörjare som ger er en bra bild av vad som väntar er. På hemsidan där kan ni gratis ladda ner Blender3.0 som ligger i erat App-förråd närhelst ni vill göra animerade objekt. Testa.

Maria
2

Jag tror jag har fått kläm på vad det är nu.

Tyvärr för invecklat för mig😉

/Maria