Höger/vänsterhänt
Är ni höger eller vänsterhänta?
/Maria
Högerhänt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Högerhänt, men jag äter vänsterhänt. Dvs om jag går till restaurang eller är hemma och det är findukat så måste jag alltid byta plats på kniv och gaffel. Det är inget jag ens hade tänkt på fören jag var typ över 20 och någon frågade varför jag åt så när jag är högerhänt. 😁
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Dubbelhänt.
Högerhänt
Jag kom på igår att jag alltid öppnar burkar/flaskor med vänster hand trots att jag är högerhänt.
Ligger besticken fel så kan jag äta utan problem.
Jag kan skriva ganska bra med vänster också.
/Maria
Är högerhänt. Fast jag äter med besticken "fel", dvs gaffeln i höger hand och kniven i vänster. Men vad gör väl det 😄
/Christina
Högerhänt men var som barn vänsterhänt som man då vande av mig med och gör som #2 har gaffeln i höger och kniven i vänster när jag äter. Skär jag upp mat på skärbräda använder jag höger men på tallriken är det vänster som gäller och soppa äter jag med skeden i höger, ha ha ha vad rörigt ingen ordning alls 😂
Högerhänt
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ambidextruös, men har blivit så att jag använder vänster till det mesta.
Och vad gäller när man äter… har gaffeln i höger hand och kniven i vänster.
Har gjort så sedan jag var barn.
- Redigerat 2023-04-02 11:22 av [Moon AppleGrey]

#2 Så gör jag också
Jag hade nog förblivit vänsterhänt om jag fått skriva med vänster när jag började skolan men det fick jag inte.
Så jag kan använda både höger och vänter hand.Men skriver med höger
Stolt ägare till tre La permer
#10: Det där måste ändå vara nåt av det mest idiotiska som människor kommit på. Att använda vänster hand att skriva med osv skulle vara nåt "fel" eller "onaturligt" eller "ondskefullt". Liksom, wtf?????? Av all annan skit vi gör i världen så är DET en sak som vi typ straffade barn för?????
Minns att mamma berättade om någon kusin från sin barndom som fick en örfil i skolan för att hon skrev med vänster. Sjukt. 🤮
#11: Verkligen! Min faster, som är född på 40-talet, är vänsterhänt. När hon gick i skolan blev hon tvingad att skriva etc med höger hand. Hon vägrade dock till lärarnas förtret.
Det har ju ingen betydelse alls vilken hand man skriver med, så typiskt "förr i tiden" att ha en föreställning om att det skulle vara fel att vara vänsterhänt.
/Christina
Jag är högerhänt, och ganska så rejält. Kan för mitt liv inte skriva med vänster. Kan knappt borsta tänderna med vänster. Hade jag brutit högerarmen hade jag inte klarat mig själv.
#12: Nä, att slå sina barn blev ju olagligt läskigt sent (och är fortfarande inte det i alla land) men att de skriver med "fel" hand betyder att de kommer, vadå, brinna i helvetet? Att det är nåt fel på dem? Saknar helt logik där.
#13 Jag har nog inte tänkt så mycket på hur mycket jag använder högerhanden, men förutom att jag äter vänsterhänt så skulle jag nog vara rätt hjälplös utan den också inser jag när jag funderar över det. Använder den till allt annat, och att göra saker utan att kunna använda den skulle vara nästan omöjligt.
Är mestadels högerhänt, men använder vänster hand till rätt mycket också. Sätter till exempel alltid glaset till vänster när jag ska äta. Precis som Maria öppnar jag burkar med vänster hand.
Kan nog skriva hjälpligt med vänster hand, men har inte gjort det på länge. Var bättre på det när jag var yngre för då gjorde jag det oftare. På den tiden jag rökte höll jag alltid cigaretten i vänster hand.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag fick lära mej att använda vänster hand (är högerhänt ) eftersom jag blev felbehandlad efter en handledsfraktur, och genomgick totalt 6 operationer. Vid varje ny operation, blev jag gipsad i 5-6 veckor.
Det var jobbigt. Svårast var att skriva och att sätta upp håret med en hand.
Höger!
Min bror som är vänsterhänt blev också tvingad i skolan tills mamma sa ifrån.
Han har världens vackraste handstil.
/Maria
#14 Jag kommer aldrig ihåg vilket sätt som är det "rätta" att äta eftersom jag brukar skifta kniv och gaffellhanden flera gånger under en middag. Även där för att höger är så dominant att jag föredrar att skära med den, men även att "skyffla" in maten med den när det är delat.
Höger väldigt mycket höger.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag är egentligen vänsterhänt, men blev tvingad att skriva med höger hand i skolan, så jag skriver mest med höger hand. Skär och klipper gör jag med vänster hand och besticken håller jag gaffeln i vänster hand, kniven i höger hand och skeden i vänster hand.
/Désirée
Högerhänt
/ en djurälskare 😝
STAY
WEFLIP
Högerhänt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!