Godmorgon måndag 6 mars
Godmorgon på er.
Hela minus 7 grader har vi här. Tur att jag inye ska gå ut.
Ha en bra start på veckan alla.
/Maria
God morgon!
Ska jobba hemifrån idag och startar upp dagen nu med en kaffe i soffan. Snön är tillbaka och jag som hoppades på vår. Jo jag vet att man får räkna med bakslag i vädret, men ändå 😄
/Christina
Morgon.
Minus 6 o moln.
Sportlovet är slut,ganska skönt faktiskt.😁
Sitter med Kvasar på axeln nu.
Hann faktiskt med att fodra o vattna hamstrarna.
Får ta o vattna växter nu.
Måste fixa en hemsida med.
I eftermiddag är det ridning!😍
God morgon
Minus sex grader och det har snöat.
Idag för ett år sen hämtade vi hem vår valp.Sen blev det inte alls som vi tänkt.
Det har varit ett tufft år på många sett.Nu hoppas jag att det vänder.
Om 8 dagar reser vi till Thailand.Det är tre år sen senast.
Vi måste in en sväng till Enköping idag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God morgon.
Åtta minusgrader och solen skiner. Det ser fint ut ute, men alldeles för kallt.
God morgon 😊 Minus 5 grader och soligt idag. Ska till Alingsås och Nossebro. Sen blir det fermentering för hela slanten.
/Désirée
God morgon! På väg till skolan och det är 6 minusgrader här. Ska städa mitt rum idag och hoppas att ni får en fin dag! 🙂❤️
Godmorgon! Är nu i skolan 🙁 ska köra agility med neo idag. taekwondo imorgon 😍😍😍
- Redigerat 2023-03-06 09:09 av [I_love_iller1]
#3:
Va kul för er !!
Lycklig resa och trevlig semester ! 😊🥰❤️
HH 🙂
Nu tutar Hesa Fredrik🙂
/Maria
#10:
Ja , den tutade här med.
HH 🙂
ja jag blev nästan rädd först men sen komm jag på att det var första måndagen i månaden
Jag måste ha sovit ovanligt bra vid 15- tiden för jag har inte hört Hesa Fredrik!😁
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hesa Fredrik? Vem är det? 😁
#16. Det är det stora varnings larmet över hela Sverige som kallas för Hesa Fredrik.
Varför det kallas så har jag ingen aning om.
Ok! 🤓
#18 Från försvarsmaketns hemsida
"Det är signalerna som skär igenom allt. Larmet vi helst bara hör de där fyra gångerna per år då det testas. För annars varnar ju "Hesa Fredrik" oss för påtaglig fara. Larmet testades för första gången 1931 och även om dess officiella namn är Viktigt meddelande till allmänheten (VMA) fick den snart sitt mer kända namn. Oscar Fredrik Rydqvist, krönikör på Dagens Nyheter, tyckte att den nya larmsignalen lät lika hes som han själv och uttrycket spred sig sedan snabbt."
Kattutan men stolt Plåtis ägare
🙂😁
#19. Fast sover man gott hör man inte larmet och det kanske beror på var larmet sitter i förhållande till sovrummet.
Jag har larmet på ena sidan av huset och sovrummet på den andra sidan.