Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 157 ggr
Maria
3

Skratt

Vi har ju haft andra trådar om känslor så här kommer en till😉

Har ni lätt att skratta? Skratta ni ofta?

/Maria

Magi-cat
1

Gråter lätt och skrattar lätt. 🙂

Oftast skulle jag önska mig fler tillfällen till skratt … 🙂😺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

citytjejen
1

Har nära till skratt och skrattar nog flera gånger per dag. Min man konstaterade nyligen att vi har, under våra drygt elva år tillsammans, skrattat åtminstone någon gång varje dag även om livet ibland varit tungt och tufft 😊

/Christina

Fridaaaa
3

Jag har lätt för skratt
Var någon som sa "måste du skratta åt så mycket?" Är väl inget fel att vara glad och ha humor kan jag tycka?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Jag skrattar ofta. Min man är den roligaste person jag vet. På ett sådant där omedvetet vis.
Jag kan skratta även när jag är ensam. Oftast då på grund av hur jag strular till allting numera. 😃

/Maria

[åskar]
2

Har väldigt lätt till skratt och har alltid haft det behövs inte mycket så skrattar jag så där djupt hjärtligt och kan se nåt roligt i det mesta även när jag själv gör bort mig så skrattar jag åt min egen klumpighet och det bjuder jag så gärna på.

Det finns dom som sagt du skrattar mycket bara det får mig att skratta som svar kan inte rå för det för det bara kommer 😂

Ett skratt förlänger livet säger dom så skratta mera 😎

Sen kan jag tänka på tid och otid ibland kan det bli helt fel så lite får man hålla i sig eller göra som jag brukar gå ut och skratta av mig sen kan jag komma tillbaka in igen 😎

Fridaaaa
1

#5 Haha precis samma för mig.

citytjejen
1

#3: Vilken konstig kommentar av den som sa så. Humor och skratt är bland det bästa vi har tycker jag 🙂

/Christina

Fridaaaa
2

#7 Ja det tycker jag med :)

[åskar]
4

#6: Härligt för man mår så bra av ett gott skratt 😎

Minns en gång på tåget satt en man och läste en bok på något språk som vi andra inte alls kunde tyda vad boken hade för titel han satt och skrattade så boken måste ha vart himla rolig det slutade med att vi alla i vagnen satt och skrattade men ingen av oss visste åt vad men en underbar härlig skrattstämning blev det 😂

• Redigerat 2023-02-24 10:00 av [åskar]
Fridaaaa
1

#9 Haha ett gott skratt förlänge livet :)
Och smittar av sig med oftast. Kan förgylla en hel dag.

Maria
2

Minns ett tillfälle vi var i en stor blomsteraffär. Plantagen eller liknande. Min man sa eller gjorde något. Jag minns inte vad men jag fick ett riktigt skrattanfall. Kunde inte sluta. Tårarna bara rann.

Det slutade med att alla runtomkring också började skratta😃😃😃

/Maria

RackarFia
2

Jag har väldigt nära till skratt och fniss. Skrattar åt min knasiga hund, åt böcker/film/något kul på internet, åt/med min knasiga sambo, sms med min bästa vän och mycket annat.
Absolut flera gånger per dag, har så kul ihop med min sambo och även min familj + vänner😄

/Fia ☁️

Calcifer
0

Både ja och nej. Ytliga skratt har jag lätt till, kan fnissa åt roliga serier och åt hur hunden ser ut ibland och sånt. Men djupare skratt har jag väldigt sällan numer, då min depression är så illa som den är. Förr var jag en sån som kunde skratta så tårarna rann eller där jag råkade grymta för att jag skrattade så jäkligt. Det var tyvärr länge sedan sist.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tarotstollan
0

Tyvärr inte så ofta. Sen jag blev sjuk har det blivit ännu mindre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
0

Ja, jag har lätt för skratt och skrattar ofta.

//Jessie

CasaRamon
1

Sen min nya man kom in i mitt liv, så skrattar jag, vi, dagligen. Han har en fantastisk humor. I mitt förra äktenskap skrattades det inte ofta. Om jag skrattade åt något roligt på Tv, så blev han irriterad. Påstod att jag skrattade för högt, jag störde honom. Så jag höll mestadels tillbaka skrattet.

Vixxen
3

Humor och skratt är viktigt!

[Mulka]
1

Jag har lätt att både gråta och skratta. 🤣😭