Lotter
Brukar ni köpa lotter?
Eller spelar ni på något annat? Tips, trav, lotto osv?
/Maria
Jag har börjat köpa på kattutställningarna, är ju en bonus att överskottet går till att klubbarna kan hitta på mer roligt ☺️
brukar finnas lite roligt kattrelaterat, typ bädd, bur, leksak, kattmat och lite annat smått och gott 😁
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Köper väldigt sällan en lott men ibland om potten är hög nog och jag har pengar "till övers" så ger jag det en chans. Oftast blir det någon gång på sommaren. Annars den ena eller andra skraplott kring julen.
Köper lotter från föreningar också för att stötta föreningslivet (här brukar man göra det genom att köpa lotter eller liknande istället för att sponsra direkt) vilket egentligen är att ge dem pengar och ibland ha turen att vinna något (ofta användbart).

Det händer men inte ofta.
Min man köper till mig ibland
Stolt ägare till tre La permer
näej inte ofta. brukar få på alla hjärtans dag eller namnsdagen ibland.
Köper sällan lotter
Sambon kan köpa enstaka ibland men jag köper nästan aldrig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0: Ja, men sällan. Man vinner ju aldrig. 😝 Jodå jag vinner, men bara småsummor. Har aldrig vunnit högre belopp än 200 på lotter, och oftast blir det bara 30 kr (ny lott gratis! 😁 Som det förstås är nit på) , 60 kr etc.
Köper nån lott vid enstaka tillfällen, och det är mest för kickens skull, spänningen.
Jag och mitt ex spelade på hästar ett kort tag. Första gången vann vi, åh vad kul det var och lusten att fortsätta spela var enorm. Kan förstå hur lätt det är att bli spelberoende! Vi fortsatte några helger till men blev deppiga när vi inte vann nåt mer, så vi slutade.
Jag som har en beroendepersonlighet är väldigt försiktig med alla typer av spel om pengar. Spelberoende, har jag hört, är helvetet på jorden och ödelägger liv. Leder oftare till självmord än vad något annat beroende gör.
Bingolotto har man såklart spelat, det har väl de flesta. 🙂
Keno verkar vara ganska lätt att vinna på, fast inte miljonbelopp. En kompis mamma vann 100000 tror jag det var, sen vann kompisen själv 5000. Min granne vann också 5000 eller om det var mer. Det förtjänade han verkligen; kämpande fattigpensionär som hellre svalt än gav sin katt allt den behövde. 😻
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
Jag köper aldrig lotter i affärer, jag är för liten. Har vunnit typ 60 kr två, tre gånger när brorsan och jag fått varsin lott av pappa eller mamma.
Har aldrig köpt något annat än bingolott till uppesittarkvällen
/Fia ☁️
Vi har en stående lottokupong.
Köper ibland någon triss men man går ju bara back😃
/Maria
#7: Måste man vara 18 för att få köpa lotter i affären?
Snällt av era föräldrar att köpa en varsin till er ibland! 🙂
Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋
Har 2 rader på Keno som jag ofta spelar och så några skraplotter då och då.
Har bara vunnit småsummor under 100 kr.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10: Man måste vara 18, korrekt.
Jag köper aldrig lotter, för man vinner ju aldrig.---Konstigt. 😵😖😜
Har köpt trisslotter ett fåtal gånger. Lotto och trav är helt ointressant för mig.
/Christina