Mardrömmar
Är det något ni brukar ha?
Jag kom att tänka på det efter nattens mardröm.
/Maria
Kommer extremt sällan ihåg drömmar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#0: Jag hade mkt mardrömmar när jag var yngre. Samma mardrömmar som återkom i åratal.
Numer drömmer jag i princip aldrig mardrömmar.
Däremot vaknar jag ofta av att jag håller på eller har trillat ur sängen. Jag kan slå mig rätt rejält när jag gör det.
Här är ett ex på när jag slog i överarmen i möbeln intill sängen.
ofta. när jag var mindre hade jag nattskräck
Jag drömmer mardrömmar minst 3-4 gånger per vecka. Ibland är drömmarna korta, bland är de extremt långa och detaljerade. Kommer i princip alltid ihåg mina drömmar, tyvärr, och har ofta ångest när jag vaknar. Drömde mardröm i natt, tex.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
För mig händer det ibland, oftast om jag är stressad eller orolig för något.
//Jessie
I perioder. Min sömn med mardrömmar och sömnparalys hänger väldigt mycket ihop med mitt psykiska mående. Kan vara helt besvärsfri ett par månader, sen händer något och sömnen rubbas direkt.
Jag har haft en återkommande mardröm som alltid är exakt likadan som jag är lite nyfiken på vad det kan stå för. Annars är det mest just känslan av skräck/rädsla som jag minns ohc inte drömen i sig.

Ja senast i natt hade jag en mardröm.-
Min skrivare fick tojkspel och skrev ut allt som jag skrivit ut de senaste tio åren.Det for papper högt och låkt.
Jag fick panik och försökte få skrivaren att sansa sig.
Nu när jag mår som jag gör drömmer jag ofta både mardrömmar och stressdrömmar.
Stolt ägare till tre La permer
Ibland, men väldigt sällan.
Ja ibland.
Oftast att min man lämnar mig. Att han står och skrattar mig rakt i ansiktet och ska ta barnen ifrån mig.
Jag bönar och ber men han bara går.
Då vaknar jag Oftast med ett skrik och tårarna rinner.
Då har min man redan vaknat och håller om mig tills jag lugnat mig.
Drömmer vanligtvis väldigt mycket
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nästan varje natt.
Men det känns som att det inte är lika illa nu sen vi skaffade hund. Dels känner jag mig tryggare och kan slappna av på ett annat sätt då jag slipper sova ensam när sambon jobbar (han jobbar endast nätter). Men också för att hon väcker mig om jag gråter/gnäller i sömnen och då slipper jag genomlida drömmen lika länge.
/Fia ☁️
Mera nu sen jag blev sjuk, ofta handlar det om saker som har med min diabetes att göra. Mycket stressande och oroligt, vilket i sin tur inte är bra för sockret.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ännu en natt med mardrömmar
I natt drömde jag att jag blev jagad och biten av en hund.
Stolt ägare till tre La permer
Nej jag har inte mardrömmar mer var det som ung men nu är det mer åt hållet att påminnas om saker och jag tror starkt på att våra drömmar försöker säga något åt oss undermedvetet.
Jag har vart med om det så många gånger så jag ser ett mönster i att drömmar har en stor betydelse för oss och dom är inte alltid lätta att tyda men där finns ett budskap från vårt undermedvetna att ta itu med och det kan vara både positivt och negativt beroende på vår egen livssituation så ger dom oss indikationer när vi är i avslappnat tillstånd.
Hade hade verkligen aldrig förut men nu drömmer jag att jag glömmer bort/misshandlar mina djur.
#14: Såna drömmar är så hemska. Jag drömde bara häromnatten att Nox, min ena katt, hade skadat sig ordentligt. Kommer inte ihåg hur, men minns att jag verkligen såg att han var rejält skadad och hade ont osv. I drömmen var han inte försäkrad, så jag valde att inte ta honom till veterinären för "det är så dyrt ju" som jag tänkte då, och såg honom halta omkring och kräkas och skrika av smärta och annat. Vaknade av att jag grät och kände mig som en lus. Vände mig om i sängen och begravde ansiktet i hans fluff och snörvlade som värsta barnungen och mumlade "förlååååt, jag ääälskar dig". 😬
Han bara spann vidare och uppskattade morgongoset och klart jag lugnade ner mig efter en stund för det var ju bara en dröm, och skulle aldrig drömma om att göra så i verkligheten. Men usch vad dåligt samvete jag hade av och till under dagen.
#15: Oja,drömmer det flera gånger i veckan.
Hamstrarna måste tycka att jag är galen som skämmer bort dom extra.😆
#16: Det vanligaste när det gäller mig och djurdrömmar är dock att det är att jag skaffat MASSOR med djur. Någon gång drömde jag att jag hade en hel kull valpar i en kartong UNDER SÄNGEN och i en garderob hade jag en drös kaniner och fritt i lägenheten gick det massor med katter. Och såklart tog jag inte hand om dem bra/alls och vid ett tillfälle kom jag på "fan, valparna under sängen har jag ju inte ens kollat till på flera veckor". Låter nästan komiskt såhär i efterhand, för det är ju så absurt, men gud vad hemskt det är med såna drömmar och vilken ångest jag har när jag vaknar. 🤦♀️
Om man talar om mardrömmar så hade stackars Elsa en mardröm nyss.
Sprattlade till,vaknade o skrek. Fick klappa henne vid örat tills hon somnade igen.
#17 Just det! Själv brukar jag ha en låda hamstrar/kattungar bakom dörren.😅
#14: jag brukar också ha sådana. En gång drömde jag att jag gjorde något VÄLDIGT hemskt mot neo.
#18: stackare!