Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 87 ggr
Soligajag1
4

Ekorren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

HH 🙂

• Redigerat 2023-01-11 08:01 av Maria
  • Redigerat 2023-01-01 11:33 av Soligajag1
Maria
2

Ekorrar är så söta.
Vi köpte ett ekorrebord till lille barnbarnet igår. Såg ut som ett litet trägårdsbord i trä.

Där kan man lägga nötter och annat gott .

/Maria

Soligajag1
1

Hejsan !!

Helt plötsligt fick jag syn på en ekorre som satt ute på balkongen och han ville säkert ha mat , jag hann få några foton på den ,
sen gick jag in i köket och skar upp lite bröd bitar + lite russin , la det på ett fat och ställde det på bordet .

Hur gör ni om det kommer en ekorre på besök hos er ??

HH 🙂

Maria
2

#2 Här skulle jag tyvärr få jaga bort den så inte Lakritz gör något dumt.

/Maria

Magi-cat
2

Så söt! 😍

För några år sedan hade vi en ekorre som tog sig in på nätterna och sedan ut igen. Ibland hittade den visst någon godbit. Katten sov lugnt vidare som tur var. 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2

#3:

Jag förstår det !

HH 🙂

Tarotstollan
1

Ute på landet på 70- talet hade vi en ekorre som brukade hoppa in i hallen, eftersom ytterdörren stod öppen för att det skulle komma in frisk luft på sommaren.
Min mormor brukade säga till den "att jag ser dig Kurre, gå ut så kommer jag med mat". Sen slängde hon ut lite mat till den på trappan.
Vet inte om det var någon unge till andra ekorrar som fanns i trädgården, för jag vet att jag handmatade en ekorre några år innan som tog nötter och bröd ur min hand.

Nu skulle det inte gå, har nät inklädd balkong för att katten inte skall ramla ut och oftast brukar ekorrarna vara på andra sidan huset om de kommer hit.
Där är gräsmatta, granar och andra träd. Tyvärr har jag knappt sett någon ekorre här på flera år.
De tog bort massor av träd på andra sidan gatan och byggde ett lekis, så ekorrarna har väl ingen naturlig plats att flytta sig runt ifred i området längre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!