Godmorgon söndag 11 december
God morgon på er.
Här har vi drygt minus sju grader. Brrrr.
Idag ska vi på lille barnbarnets avslutning i gymnastik. Det ska bli så roligt.
Vi ska hämta upp hans mormor och moster på vägen också😉
/Maria
#0:
Åhh, va mysigt !
Önskar er en mysig Söndag med barnbarnet.
HH 🙂
Godmorgon !
Söndag och 3:e Advent , -7 grader , , brrr. .
Önskar er alla en fin Söndag!
HH 🙂
Har planer på att gå och handla och lämna in veckans Ica sudoku, det beror lite på hur jag mår och hur kallt det är då.
Just nu - 8.🥶
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Godmorgon, jag har suttit uppe hela natten och gjort läxa. Den ska vara inne idag och jag är en tredjedel igenom! Källhänvisning tar sådan tid….
God morgon.
Det är tio minusgrader ute, och rätt svalt inomhus. Marsvinen har elementen på i sina rum så de inte fryser, men i resten av huset försöker vi klara oss med att elda i kaminen.
#6: Jag fick chock och blev väldigt rädd när jag läste fel och trodde att ni skulle klara er med att elda "kaninen"
#7: Vilken obehaglig felläsning! Du kan vara helt lugn, jag skulle aldrig elda någon kanin. Jag gillar kaniner, även om jag inte längre har några själv.
#8: Det blir lätt knas när man inte läser igenom noggrant och inte sovit något 😅 Vad bra, då behöver jag inte oroa mig för att du eldar kaniner!
Gomorgon.
Minus 6 o mulet.
Ska sy mer idag,baka pepparkakor o bygga pepparkakshus.
God morgon 😊 Vaknade väldigt tidigt och kunde inte somna om, frukosten avklarad och om en stund kommer en granne för att hämta mig, vi har tjänst i kyrkan tillsammans 😊 och silverpilen är på rymmen 🚙😁
/Désirée
Minus tio, och molnigt. Vi fick lite snö i natt så vi har runt 1 dm nu. Ska försöka städa lite, men annars har jag inget på agendan.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Godmorgon, lucia konsert idag, inget mer.
Ha en fin dag alla :)
Nu har jag gjort två tredjedelar! En tredjedel kvar……….. Jag tänker att jag tar mig en tupplur, har resten av dagen på mig. Jag klarar nog inte att vara vaken länge till 🤣
#14: heja dig!
#7: 😅
Här är det snorkallt men strålande sol. Lite extra pyssel med hästarna i kylan, deras vatten fryser lätt och de vill inte gärna dricka när det är bokstavligt talat iskallt. Annars trivs de ypperligt med kylan och snön!
Krya på dig, Monica!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#15: Tack! 😁
#16: Läste första raden i ditt inlägg lite för snabbt och istället för snorkallt så läste jag snorklat och sen pysslat med hästarna i kylan 😂 Fick inte ihop det alls förrän jag läste om och läste rätt 😄
/Christina
Fick bilder av sonen nyss när han och lilla familjen besökte tomten i skogen bredvid där de bor.
Ett långt fackeltåg med familjer i snön i mörkret och längst upp i skogen mellan granarna satt tomten vid en brasa och tog emot alla barnen.🙂
/Maria
#19: å så mysigt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#21. Så härligt och fina hundar!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#22 Tack! Ja verkligen jättehärligt, vi håller tummar och tassar för att snön stannar ett tag😃
/Fia ☁️