Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 279 ggr
Maria
2

Smeknamn

Har ni något smeknamn eller kallas ni för ert "dopnamn"?

/Maria

Fridaaaa
0

Inga smeknamn, brukar inte bli det på namnet Frida :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
0

Jag bytte namn för över 10 år sedan och det namnet har ett smeknamn.

Annars har jag ett namn på tre bokstäver, vi låtsas att det är Ida, och där fick jag aldrig några smeknamn. Däremot så kallar min familj mig fortfarande för mitt förnamn jag döptes med.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

flocken
0

Jag har ett sånt ovanligt namn, Mette.
Inga smeknamn på det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Herveaux
1

Jag bytte namn till Harlequin för ett par år sedan och det blir oftast "Harley" som smeknamn. Mitt gamla namn var knivigt att uttala så där hade jag en hel bunt olika smeknamn genom åren.

// Harley

Scorpio97
0

På internet väljer jag ofta att kalla mig för ett av två smeknamn, men IRL har jag alltid kallats för mitt förnamn. Som barn ville jag gärna ha smeknamn men det fastnade aldrig :)

//Jessie

RackarFia
0

Jag är döpt till Sofia men de som känner mig säger Fia.

/Fia ☁️

Magrat
1

Kallas Leona, bytte till det för ca 10 år sedan. Mina släktingar kallar mig dock vid mitt gamla smeknamn, trots att de lärt sig, när de pratar om mig. Typ Det är ----- i telefon.

Tycker det är fruktansvärt elakt då jag gjort allt för att distansiera mig från vem, jag var. Jag behöver inte påminnelser, det sköter redan PTSD:n

MVH, lite bitter.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Maria
0

På mitt första jobb fanns redan två Marior. En kallades Maria och den andra Mia så jag blev kallad Fia.

Det är enda gången jag haft smeknamn förutom som barn då mamma kallade mig för Lillan vilket jag tyckte var så himla pinsamt ju äldre jag blev.

/Maria

[Undertaker]
0

Har en hel del smeknamn och knappt någon använder mina dopnamn.

citytjejen
0

Kallas bara för Christina numer. När jag var yngre kallade många mig för Kicki men det namnet har jag jobbat bort eftersom jag aldrig gillat det 😣

/Christina

Maria
3

Min man kallas för Basse och har kallats för det sedan han föddes. De skulle döpa honom till det med det krånglade enligt min svärmor så han döptes till Reidar???? (Min svärfar var norsk)
Han har aldrig ändrat.
Det står Basse i mina ringar utom vigselringen där de gjorde fel så där står det Bosse😃 Jah har inte ändrat det heller😉

/Maria

[Tismon]
0

Jag har två namn eftersom min mamma och pappa kunde inte enas om vad jag skulle heta och båda namnen används för att benämna mig men oftast bara ett av dem, alltså har jag två namn men inget dubbelnamn.

Kiva är de två första bokstäverna av båda namnen sammanslaget och jag kallar mig det online. Kallar mig också Kaywii (KV uttalat på engelska) online men vissa verkar tro att det är "kawaii" felstavat vilket inte stämmer haha

• Redigerat 2022-12-08 20:11 av [Tismon]
flocken
1

#11: basse kallas min man oxå. Heter Mats

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

EquusCaty
1

Lisa heter jag :) brukar kallas för Liz eller Lisi:) kortare går knappast ;)

Tjena^^

Soligajag1
0

Jag kallas för Hille , , heter Hillevi

HH 🙂

Pilspets
1

Jag heter då Julia,det är gräsligt hemskt.
Så jag föredrar Juli som jag kallas för av 6 personer endast.

Julius den 69 Har jag ju.😜
När jag klagade på mitt namn för en vän fick jag det.

Jullan är ett oxå.

Pil eller Pilspets får jag med på nätet av någon anledning.😁

aggeelin
1

#11: men så lustigt! Det är som med min pappa! Historien säger att, farfar skulle åka till prästen och tala om vad barnet skulle heta och farmor sa, "kom nu ihåg att han ska heta Olle!"

Tror du han gick heta något så enkelt som Olle? Nej då, min pappas namn blev Haquin. Efter någon kyrklig man i historien, Haquin Spegel.

Min pappa kallades alltid Olle och det stod t ex på räkningar som kom.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#17 Haha, vilket sammanträffande 😃

/Maria

[Tismon]
0

#16: Tycker Julia är ett väldigt fint namn, min bästa vän heter det

aggeelin
1

#19: Julia är ett mycket fint namn

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet