Musik
Vad gillar ni bäst?
Vad lyssnar ni helst på?
/Maria
Rock, hårdrock
Låtar på svenska (dock inte dansband )
Punkrock till viss del
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är jättemycket periodare, så allt från Rammstein till Billie Eilish och däremellan. Kan lyssna en månad på enbart en artist, sen byta musikstil helt och lyssna på en artist en månad.
Radion 😅
Här går mix megapol på från morgon till kväll
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tänkte dela med mig av mina spotify Top 5 artister, Spotify wrapped kom ju bara i veckan.
1.Rammstein.
- Den Svenska Björnsatmmen
- Billie Eilish
- Joakim Berg
- Lord of the Lost
Idag blev det "retro-jazz". 🙂🎵
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Pop i olika varianter är favoriten. (Pop, svensk pop, indiepop och så vidare). Men jag lyssnar ganska blandat.
/Fia ☁️
Rammstein är absoluta favoriten, men kan lyssna på de mesta
Mest äldre pop, rock och hårdrock. Favoriterna är bl.a Elton John, 10cc, Deep Purple, Ghost och Bruce Springsteen.
/Christina
Allt möjligt. Vissa dagar lyssnar jag på hårdrock eller metal, andra dagar pop eller så. Har ingen specifik smak längre utan det blir vad jag är på humör för.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Brukar mest lyssna på rock av alla slag men gillar det mesta. Sålänge det inte är modern radio-pop där alla melodier liknar varandra, stort fokus på auto tune och varje vers består av tre ord, sådan musik klarar jag inte. Tycker heller inte om dubstep eller jobbig dunka-dunka musik.
Lyssnar främst på Punk, Hard Rock och Heavy Metal. Både band/låtar som var aktiva innan 2000 och även ett fåtal nyare. Har även en svaghet för rockballader.
Mina favoriter är: Enya, Il Divo, Tommy Körberg, Freddie Mercury + flera andra.
Jag har en väldigt bred musiksmak.
Jag älskar också att sjunga, och det kan bli i alla möjliga genrer.
Kan lyssna på Metal/hårdrock som Rammstein, Nightwish, Arch Enemy m.fl. Men också på "klassiska" stora band som Queen och ABBA.
Sedan kan jag få för mig att lyssna på Britney Spears, Christina Aguilera eller kanske någon enstaka K-popsång då och då.
Gillar många kända sångerskor som Mariah Carey, frontsångerskor i metalband…
Och så gillar jag Simon & Garfunkel.
När det kommer till HipHop så är jag mycket mer sparsmakad generellt. En favorit rent tonmässigt för mig är Eminem.
Kort och gott.. jag lyssnar på allt mellan himmel och jord bara sångaren eller låten "berör" mig på något sätt. :)
#13: Rockballader gillar jag också för de är så roliga att sjunga med i. :)
Just det! Skid Row är en favorit också.
Klarar inte för mycket bas, men det mesta funkar 😁 så det är ganska mycket jag kan lyssna på som jag gillar.
Jag gillar väldigt mycket olika, men mest pop.
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Jag tycker om Nightwish ( en finsk rockgrupp) då lyssnar jag på finska låtar .
Fredddie Mercury, Daughtry , Celine Dion och mycket annat.
HH 🙂
#17 Min man gillar Nightwish också😉
/Maria
#18:
Toppen !
Dem är riktigt bra !
HH 🙂
Det här är Daughtry , en annan av mina musik favoriter !!!
HH 🙂
- Redigerat 2022-12-02 18:55 av Soligajag1
Gillar också Nightwish, 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#17: Ska se Nightwish om någon vecka. :)
#21:
Okej , va skoj att fler gillar dem.
HH 🙂
#22:
Åhhh, , nu blir jag lite "avis" . Har inte haft tillfälle att se dem.
Nu ska jag spara till nästa gång dem kommer hit .
HH 🙂
#24 Jag har lyssnat på Nightwish i över 20 år. Var med i princip från början och har fölt dem hela resan. Sett dem live minst 10 gånger nu, i alla banduppsättningarna de haft. Det är mitt absoluta hjärte-band.
Har aldrig varit på concert, är det skoj?
#25: WOW!!
Nu blir jag ännu mer avis . NU måste jag bara spara till en konsert med Nightwish.
HH 🙂
#26:
Det är verkligen skoj !!
Ja, förutom att det är mycket folk , trängsel och annat.
Då måste man vara en person som fixar det.
HH 🙂
#27 Det är värt det!