Snökaos
Är det inte lite lustigt egentligen att vi varje år drabbas av någon slags snöchock när den första snön faller.
Det blir kaos överallt. Trots att vi bor i ett land där snö liksom ingår i vintern😉
/Maria

Ja likadant varje år
Stolt ägare till tre La permer
Favorit i repris! 😁
Fast i år är det nog lite lustigt när det var värmerekord bara någon vecka tidigare. 😎
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2 Ja det var ju märkligt men snabba väderväxlingar är ju heller egentligen inte så ovanligt.
Värmerekordet var ju mer märkligt än snö i slutet av november 😉
/Maria
Och är det inte konstigt att vi varje år tycker det är konstigt? 😉
Ja man förvånas inte. Och folk som inte planerar däckbyten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte lätt när man är utomlands och kommer hem mitt i natten till 30 cm tung snö……
Jag fick skrota fram en pulka för att få ned resväskan för backen 😊
Tur att jag har frysar fulla med mat, för vår bil kommer inte att komma upp för vår backe på flera dagar, så jag kan åka och byta däck. Men då är väl allt borta 🥴
Finner det otroligt märkligt att lokaltrafiken får en chock och allt ställs in som om det aldrig snöat i Sverige tidigare.
För en gång skull var vinterdäcken på tidigt :)
"Det är snart jul, vad fort det går" - lika som varje år 😁
Ja, jag undrar om buss och tåg går lika dåligt i andra länder med snö och kyla? Kanada, delar av USA, Ryssland…?
Norge och Finland? Hur fungerar trafiken på vintern där? Är det dålig framförhållning, felaktiga lösningar på problematiken i Sverige, eller är det likadant i andra länder?
Fråga schweizare om tågen går dåligt när det snöar. De skulle inte förstå frågan överhuvudtaget.
#11: Här är det bilarna och alla andra skapar kaos i snön. Bussarna påverkas av trafikens flöde men tågen går som de ska. Sedan har vi i det flesta trakterna inte många dagar snö och högre upp är de ändå väl förberedda just när det gäller kommunal trafik då snön råkar komma varje vinter. Konstigt fenomen. :')