Handstil
Hur har ni det med pennan?đ
Har ni fin handstil ?
/Maria
Ibland.
#1 Hur menar du nu?
/Maria
Har haft. Sedan började jag med stenografi pÄ gymnasiet och dÄ var det kört. Fast om jag anstrÀnger mig kan jag nog fortfarande skriva rÀtt snyggt.
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Nej, inte alls. Den Àr lÀsbar i bÀsta fall.
//Jessie
Om jag inte mÄste skriva snabbt: Ja, fast sÄ lÀsbar Àr den inte. Skriver dock tydligare/vackrare med vÀnster Àn med höger.
Beror pÄ om jag skriver snabbt eller inte :P
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
NÀ det Àr en ren jÀkla katastrof om jag ska vara Àrlig. Jag hatar att fylla i officiella dokument för det Àr en travesti. Om jag anstrÀnger mig rejÀlt sÄ Àr det lÀsligt iaf. Jag har alltid haft kass handstil. Var mycket enklare att skriva snyggt pÄ japanska.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag tycker jag har fin handstil. Den har blivit klart sÀmre sedan hjÀrntumören men helt OK ÀndÄ.
VÄr ÄrgÄng pÄ skolan var den sista som fick lÀra oss den gamla handstilen. Jag Àr född 62.
Minns skrivböcker med fyra streck pÄ varje rad sÄ att man visste hur höga/lÄga bokstÀverna skulle vara.
/Maria
#8: Gamla handstilen? Skrivstil? Tror det Àr den jag fick lÀra mig.
#9 Med den gamla skrivstilen behöver man inte lyfta pennan. Den nyare skrivstilen var förenklad men man behövde lyfta pennan oftaređ Tror den kom nĂ„gon gĂ„ng pĂ„ 70-talet.
/Maria
#10: DÄ Àr det den vi lÀrde oss. Men vi var en av de sista som var tvungna att lÀra oss den.
Jag tycker de Àr ok (den gÄr att lÀsa) , tror att jag skriver i en mer skrivstil dock.

Skriver som en vÀnsterhÀnt kratta numera.
Ser ju inte det jag skriver sÄ det blir lite hipp som happ.
Stolt Àgare till tre La permer
NĂ€r jag vill, ser det fint ut
Tjena^^
Min Àr förskrÀcklig, Àven nÀr jag anstrÀnger mig för att skriva fint.
Min underskrift Ă€r Ă€nnu vĂ€rre, sist jag skulle skaffa pass tog det en evighet innan jag fick till tvĂ„ sĂ„pass lika underskrifter sĂ„ de godkĂ€ndes för anvĂ€ndning. De var dessutom tvungna att dubbelkolla att det verkligen var min egen namnteckning.đ
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag tycker jag skriver fintđ
/Fia âïž
Ja, om jag skriver sakta och tÀnker pÄ stavning och hur bokstÀverna skall se ut.
Fick beröm för min skrivstil nÀr jag gick i skolan och jag skriver den gammal dags skrivstilen.
Vet att nÀr vi började i 4-5 an sÄ ville magistern att vi skulle skriva den nya skrivstilen och tvingade oss till det. PÄ hans lektioner skrev jag som han ville men pÄ andra lektioner skrev jag den gamla stilen.
Om jag skall texta sÄ blir det snyggare ju större bokstÀver jag skriver.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Jag skriver inte fint :///
Jag anvÀnder skrivstil nÀr jag skriver mitt namn annars textar jag helst
Skriver fint. O Àr vÀldigt noga med att det ska se bra ut oavsett vad jag skriver.
Skriver jag matlista o jag inte Àr nöjd Skriver jag om allt.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag hade högsta betyg i vÀlskrivning . Men efter min felbehandlade handledsfraktur, sÄ fÄr jag nÀstan kramp nÀr jag ska skriva. Det börjar snyggt, men sen blir det en förÀndring och stilen börjar spreta.
Har fin handstil, Àr som en blandning av skrivstil och ej skrivstil om man kan sÀga sÄ. Vissa bokstÀver binder jag ihop, andra inte. Gör lite som jag kÀnner för!
I skolan var det viktigt att skriva skrivstil, minns jag, alla bokstĂ€ver i varje ord skulle bindas ihop, det var vĂ€ldigt noga av nĂ„gon anledning đ
/Christina

#15 Jag hade samma problem men nÀr de fick se mitt ID kort med samma grÀsliga namnteckning godtog de den.
Stolt Àgare till tre La permer
#2: att ibland skriver jag vÀldigt fint, och ibland Àr det nÀstan sÄ att jag knappt kan tyda texten.
#10: var dock gammal skrivstil jag fick lÀra mig i skolan (född 88).
NÀr jag gick i skolan, född 91 sÄ var jag tvungen att lÀra mig skrivstil dÀr alla bokstÀver sitter ihop. Det var för att jag hade dÄlig handstil frÄn början. Jag var den enda pÄ hela skolan som behövde det.
Har dÄlig handstil idag och Àr glad att de pÄ jobbet kan lÀsa vad jag skriver.
Hade ett annat jobb dÀr jag fick reda pÄ att skriver jag tydligt sÄ sticker jag ut och det ska man inte göra. Vill inte gÄ in pÄ vad det var för jobb.
Mvh
Mig
#27: jag tycker den Àr fin
Kom in pÄ temat handstil med en vÀn idag och behövde bevisa att min egentligen Àr en katastrof. Passar alltsÄ pÄ att ÄteranvÀnda exemplet Àven om det Àr pÄ tyska:
LÀngst upp skrivstil som blivit lite förenklad genom Ären (höger hand), mitten Àr med vÀnster hand och nedersta med höger hand.
Dessa Ă€r dĂ„ de handstilar jag har i vardagen utan att aktivt försöka skriva fint. Sista Ă€r den jag âlĂ€rdeâ mig under mina skolĂ„r med obehagligt mĂ„nga lĂ€rare som sĂ€llan gav oss tid att skriva ner saker.
(Mitt r Ă€r alltid ett skrivstils r dĂ„ jag inte klarar att göra det ânormalaâ.)
- Redigerat 2022-11-08 22:42 av [Undertaker]
Min Àr dÄlig men jag tror ÀndÄ folk kan lÀsa den
För min del beror det en hel del⊠vanligen sÄ ser den snygg ut i början men blir slarvigare efter ett tag av skrivande. Beror ju ocksÄ pÄ hur mycket ork jag har i handen.
Roligt nog har val av penna vÀldigt stor betydelse för mig. RÄkar skriva bÀst med en blÀckpenna (inte kulspets) med riktigt blÀck i.
Inte sÄ vÀrst fin men lÀsligt.
Kram Kvackis â€ïž
#31: Jag klarar bara att skriva med kulspetspennor eller annat om det ska gĂ„ hyfsat fort och vara lĂ€sbart. Andra blĂ€ckpennor fĂ„r jag för mycket blĂ€ck pĂ„ pappret medâŠ
Absolut inte! Jag kan skriva lÀsligt som bÀst.
Kul fakta Àr att min pappa och tvÄ av mina bröder skriver precis likadant som jag.
Pappa brukar klaga pĂ„ min handstil och nĂ€r jag har sagt att "hallĂ„ du skriver ju likadant!", sĂ„ har han svarat med att "det Ă€r ju dĂ€rför jag klagar pĂ„ dig!" đ€Ł
NĂ€r jag gick i högstadiet sĂ„ var den Ă€nnu vĂ€rre. Jag frĂ„gade min lĂ€rare hur hon kunde lĂ€sa min handstil. Hon svarade att hon var van, eftersom att hon hade haft min bror i tre Ă„r innan mig đ€Ł
"NÀstan allt gÄr att anvÀnda till hÄret"
VÀrd för HÄr, TrÀning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare pÄ Sagan om ringen, HÀlsa, Goth, à terbruk & Musik