Min bror och jag...
Jag har en storebror som står mig oerhört nära och har alltid gjort.
Det är 13 år emellan oss. Mamma har har berättat hur lycklig han var när jag föddes. Han var ofta ute med mig i barnvagn trots kompisars gliringar.
Vi har samma mamma.
Hela livet har varit likadant. Han har tagit med mig överallt.
Som vuxen så har dessutom min man och han blivit bästa vänner. De jobbade ihop i flera år och det innebar en massa utlandsresor.
Min svägerska är min bästa väninna trots 18 års åldersskillnad.
Vi har alltid bott nära varandra utom de senare åren. Vi har tillbringat de flesta helger ihop och semestrar, båtluffat, campat, cyklat osv.
Jag har nyss talat med honom i telefon 40 minuter och vi pratas vid flera gånger i veckan. Alltid lika långa samtal. 😉
Har ni syskon?
Står ni varandra nära?
/Maria
Har 3 syskon. Två har jag inte träffat på över 12 år.. den ena på nästan 15 år.
Nr 3 träffar jag 1-2 gr/ år. Kan skicka något sms ibland. Pratar aldrig i telefon.
Jag har startat upp en ny familj. De andra finns i bakgrunden. Men inte som en familj.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 Vad tråkigt.
Fast du kanske är nöjd ändå. Man vet ju aldrig.
/Maria
Har 2 halvsyskon som jag inte ser som syskon eller ens familj
Har en bror som jag inte är så nära till och bryr mig inte så mycket om, han bor i en annan del av Sverige också.
#3 Aj då.
/Maria
#4: Ja, tror relationen till min bror blev väldigt mycket förstörd under tonåren. Han slog mig en del och jag blev genuint rädd för honom. Nuförtiden känner jag mig ofta obekväm runt honom även om han mognat och blivit snällare men det sitter kvar.
Har fem halvsyskon. Men har bara kontakt med två egentligen. Min äldre syster som är jättesnäll och min lillebror som jag brukar lira datorspel med.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#2: ja det är jag. De har betett sig så illa att det är oförlåtligt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har bra kontakt med alla tre, fast en bror träffar jag inte så ofta men vi hörs ibland i telefon. Min andra bror har jag kontakt med några gånger i månaden och min syster fler gånger i veckan.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Har en äldre bror. Som barn lekte vi mycket tillsammans trots en åldersskillnad på 3,5 år. När vi kom upp i tonåren förändrades det, och jag avskydde honom helt och fullt. Efter några år gick det över, och sedan dess kommer vi bra överens. Vi umgås inte så mycket, men ses några gånger om året och pratas vid på telefon eller via mail lite då och då.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
En halvsyster,2 år äldre.
Står egentligen väldigt nära varann fast det inte ser ut så.
Men är bra irriterande på varann då vi tycker helt olika saker.
Men vi bråkar aldrig!
En syster, hon är två år äldre än mig. När vi växte upp så var hon min stora idol, numera inser jag ju att hon är en helt vanlig människa men jag beundrar henne fortfarande.
Det är lite sorgligt, eftersom jag inte orkar hålla kontakten så har vi glidit isär. Jag skulle gärna vara mer engagerad, i synnerhet som hon har fyra fantastiska ungar, men jag kan inte. ❤
Vi har kontakt via mamma och messar ibland men ironiskt nog så träffar min bästa kompis syrran oftare än vad jag gör eftersom de har visst samröre via respektive jobb.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Två yngre bröder. Den ena träffar jag regelbundet och har bra kontakt med. Den andra pratar jag eller träffar jag aldrig. Trots att de två bor ca 50 meter från varandra.
Och jag har inga syskon alls jag 😊
Har faktiskt aldrig önskat mig några syskon, tyckte det var skönt att vara enda barnet hemma och dessutom vet jag ju inte hur det är att ha syskon så det är inget jag saknar.
/Christina
Jag har en halvbror som är fem år yngre. Vi ringer på varandras fädellsedagar och säger grathtis. När vi faktiskt träffas dock så har vi skitkul ihop. Men båda asv oss är väl för introverta för att hålla någfon vidare kontakt. Träffas vi börjar det var det slutade sist,.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kommer osökt att tänka på denna låt
Passar alla fina syskonrelationer.
Våra två äldsta söner står varandra nära och gillade den här låten mycket när den var populär.
Mitt närmaste syskon är min syster som är tre år yngre. Älskade henne från stunden jag fick hålla i henne på BB.
- Redigerat 2022-10-20 16:51 av Sindri
#15 Den är fin.
"Vi har kramats av samma mamma"❤
/Maria
Min lillasyster dog åtta år gammal, jag var tio.
Har tre halvsystrar men har ingen kontakt alls med dem. Har träffat de två äldsta när de var sex och fyra år, det var någon gång i början på 80-talet. Den yngsta har jag aldrig träffat.
Vet att en av dem bor utomlands numera.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har 2 småsyskon.
Lillasyster är bara 1 år och 2 månader yngre än mig
Min lillebror nästna 10 år yngre
Syrran har jag mer kontakt med än min lillebror men tror mycket beror på åldersskilnad, och intressen. Har bättre kontakt med syrran efter att jag flyttade hemifrån.
Sedan har jag extrafamilj (Flocken) ❤
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har två syskon, 1 lillebror och en lillasyster .
Älskar båda två, men är svårt att prata med min bror, då han blir arg jättesnabbt
Jag har en 3 år äldre bror och en 3 år yngre. Älskar dem så ofantligt mycket. Vi pratar sällan i telefon, men skickar ett meddelande hit eller dit. Träffar dem hos mina föräldrar ganska ofta också. De är bäst😊
/Fia ☁️
Jag har en bror, två år yngre.
Sen har jag 3 bonus syskon (räknar typ inte med dem, då vi ej bor tillsammans)
Min bror kna jag komma överens med, men inte bonus syskonen.
#0: Låter som en jättefin bror att ha💖
Jo jag har en lilla syster som är fyra, hon fyller fem iår.
Tjena^^