Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 278 ggr
Maria
3

Nikotin

Röker eller snusar ni?

Påminn mig gärna om det finns tidigare tråd om detta så kan ja ta bort denna. .

/Maria

flocken
1

Slutade snusa för 16 år sedan. Mannen för 15 år sedan.
Saknar det? Varje dag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

moln50
1

Nej jag varken snusar eller röker

Scorpio97
1

Nepp, varken röker eller snusar. Har aldrig ens testat.

//Jessie

EquusCaty
3

Skulle aldrig komma på tanken då jag inte ens fyllt 16.

Tjena^^

Calcifer
3

Jag röker. Naturligtvis vet jag att det inte är nyttigt eller bra för mig. Men för tillfället är det ingenting jag kan sluta med. Mina cigg är nästan som ångestdämpande för mig i nuläget. Och med så fruktansvärd ångest som jag har dagligen skulle jag aldrig klara av att sluta.

Hoppas jag mår bättre psykiskt i framtiden så att jag kan sluta eller dra ner åtminstone.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
3

Har aldrig provat och vill aldrig prova.

TatsuOni
1

Har aldrig testat och tänker inte göra det

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Undertaker]
2

Har aldrig rökt eller snusat.

Maria
0

Själv har jag rökt handrullade cigaretter i 35 år innan jag slutade när jag skulle operera hjärnan.

Jag snusar idag. Jag känner att det är en last jag vill behålla 😉

/Maria

[Moon AppleGrey]
1

Har aldrig snusat.
Rökte corner (numera kallas de pallmall tror jag) och marlboro från 2005 till 2015.
Har aldrig ångrat att jag gav upp rökat. 😊

Emo
0

Som de flesta tonåringar då, började jag också att röka, men för c:a 50 år sedan slutade jag för kombinationen tobak och asbest är inte så hälsosamt.
Innan det klarlagdes att asbest var farligt jobbade jag med det i fogmassa på laboratoriet där jag arbetade.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonicaLagerquist
0

Nej röker inte och har väl feströkt enstaka gånger i min ungdom.

Stolt ägare till tre La permer

Calcifer
1

Trots att jag är rökare själv är det ju knappast nåt jag rekommenderar. Blir glad när jag ser att det är många som antingen bara provat eller inte ens gjort det.

Fridaaaa
1

Nej inget av det. Usch och fy

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
0

Aldrig provat och kommer aldrig göra.

Bortsett från att det inte är nyttigt (och luktar illa) så får jag allergiska besvär av cigarettrök (och kombinationen att vara hemma hos en rökande människa som även hade katt utlöste min kattallergi för många år sen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
0

Rökta ca 3 månader en sommar i åtta. Tvärtsluade och har aldrig rört skiten igen. Snus har jag provat en gång bara för att exakt alla män i min omgivning snusar, men det var inte gott.

citytjejen
1

Feströkte som det så "fint" kallas då och då i mina yngre dagar men det var då det. Nu tycker jag det är väldigt ofräscht med rökning. Snus har jag aldrig ens provat och har noll intresse för att göra det.

/Christina

Tarotstollan
2

Har aldrig rökt eller snusat. Växte upp i ett hem där det bolmades och snusades friskt. Jag hade svårt att andas redan då och nu är det ännu värre. Varje gång jag öppnar balkongdörren och grannarna under är ute och röker, så åker dörren igen med ett brak.
Jag hoppas de skall förstå och sluta röka!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

91Marran
0

Mormor sa till mig att har du inte rökt innan du blir 18 så får du 1000:- när du blir 18. Hon sa att då får jag se hur roligt jag kan ha för pengarna som man röker upp i en månad.

Hon rökte inne och två av hennes bröder som bodde ihop gjorde det också. Var där några gånger om året när jag var yngre. Kopplar viss rökdoft till något positivt. Vågar inte prova på att röka en cigarett för jag vet att jag kommer att bli fast direkt. När jag jobbade bredvid ett sjukhus så gick jag alltid sakta förbi deras "rökruta".

Mvh
Mig

Calcifer
1

#19: Om vi inte drack hutlöst eller började röka ordentligt innan vi fyllt 18 fick vi löfte om 10 000:- mot Körkort. Jag var det enda av syskonen som fick den slanten. Jag la visserligen pengarna mot min första lägenhet, men ja. :P

Öland 4ever (oland4ever.com)
0

Har aldrig snusat men rökt tobak ett antal år och rökt cannabis (för att bota min ADHD) ännu fler år men är nu helt rökfri. Känns superbra för lungorna.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

Zadeira
0

Rökte en halv sommar mellan sjuan och åttan tror jag det var när jag hade en tillfällig sommarkompis som inte var den bästa. Insåg rätt fort att hon tyvärr inte var så bra för mig som jag först ville tro, så jag slutade umgås med henne. Uppväxt med rökande mamma och snusande pappa, men det var verkligen inte värt det tyckte jag.