Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 116 ggr
My99
0

Ärr??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!

För 12 dagar sedan skadade jag armen och fick ett skärsår som var ganska djupt. Jag tejpade det, men blev i efterhand osäker på om det kanske hade varit bättre att få det sytt. I alla fall så lät jag tejpen sitta kvar rätt länge då jag var rädd att ”riva” upp såret om jag tog av den för tidigt. Men när jag sedan efter 8 dagar tog av den för att kolla hur det såg ut blev jag riktigt ledsen, för jag såg då att kanterna inte alls läkt ihop som jag velat utan har läkt med ett hålrum emellan sig. Så det kommer antagligen bli ett fult ärr :’(

Är så ledsen att jag inte kollade under tejpen tidigare, då kanske jag hade sett att kanterna inte satt ihop bra och kunnat tejpa om så de hamnade bättre.

Är det någon som har tips på om jag kan göra något för att motverka att det blir ett fult ärr? Och är det någon som haft ett liknande sår som kan berätta hur ärret blev efter?

Bifogar några bilder. 12 dagar sedan skadan :’(

Karmatarerskanise
0

Skrev svar i din andra tråd inne på hälsa https://halsa.ifokus.se/discussion/1548843/arr

Hälsa är det viktigaste för oss människor. Här på Hälsa.iFokus kan du ställa frågor och diskutera med andra medlemmar och läsa nyttiga artiklar!
MonicaLagerquist
2

Jag tror att det kommer att läka fint.

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
2

Det kommer säkert att läka och med tiden så bleknar ärret. Men försvinner helt gör inte heller skador som sytts.