Godmorgon torsdag 8 september
God morgon på er från ett blåsigt Göteborg med 13 grader och en del sol.
Ha en fin dag alla.
/Maria
God morgon.
Här är det 11 grader, mulet och blåsigt. Jag är fruktansvärt trött, trots att jag sovit hela natten.
God morgon 😊 Varit ute en sväng med Zaki och snart blir det frukost. Idag har jag en dejt med snabeldraken och så måste jag fixa med en massa annat. Ha en fin torsdag 😊
/Désirée
God morgon!
En annan har åkt på förkylning, förhoppningsvis i alla fall, pcr-testades igår, se om svaret kommer idag. Somnade tidigt igår, gör jag sällan.
Kaninerna är i hagen, anticimex var här igår och sprayade i ett bålgetingbo samt ett getingbo precis vid dörren till kaninboden, så nu är det fritt från dem. De vid kaninboden gick till attack, en stack mig i bakhuvudet. Så de var tvungna att bort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon
En natt med mardrömmar som ligger kvar och skaver.
Mannen ska brygga pl idag själv ska jag se om jag kan städa lite i syrummet.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#4:
Hejsan !!
Åhh, , va jobbigt för dig . Hoppas att du mår bra nu Monica .
Jag fick en dubbel espresso hos min syster igår , vi fikade ute i trädgården.
Hon har ett äppelträd där som ger en hel del äpplen i år.
Jag fick med mig en påse, men dem måste ligga och mogna sig. sa min syster.
Så gott med egen Öl ! När vi åkte till Finland och hälsade på våra släktingar hade våran farbror bryggt Öl , finskt som heter Kilju . Gott och "farligt" , , vilken huvudvärk jag hade nästa dag.
Krya på dig!! Hillevi
HH 🙂
#7 Åh vad underbart det ser ut.
Vattentemperaturen är helt i min smak 😃
/Maria
#7:
WOW !! Så härligt det ser ut!!!!
Njut av din semester och sol + bad!!
HH 🙂
God eftermiddag.
Plus 16 o moln.
Ska städa burar,rum,skrivbord o plugga musik idag.
Det hände något jättetråkigt här förut 😪 jag har ju alltid altandörren öppen, när vädret tillåter. Plötsligen hörde jag ett konstigt ljud i stora rummet. Zaki hörde det innan mig och sprang dit. När jag kom ikapp hade han precis tagit en fågel, som hade förirrat sig in. Stackars fågel 😪 men den dog i alla fall jättefort. Tog ingen bild på fågeln, bara lite av fjädrarna.
/Désirée
#11:
Vila i frid fågeln.💙
#11 Just fåglar har man så ont av när våra djur tar.
Jag har barmhärtighetsdödat en del genom åren och det gör så ont.
/Maria
#13 Ja, det är så sorgligt. Tack och lov, så dödar Zaki smådjur blixtfort, när han får tag på dom. Så smådjuren hinner inte lida.
/Désirée
#14 Katter är ju värre. De är lustmördare.
/Maria
Så ledsamt för fågeln men det gick ju fort i alla fall, den hann nog inte reagera innan den var borta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vila i frid lilla pippin
Goddag.
Kom hem efter promenaden och det var en skabbräv i trädgården vid kaninerna. Vi bor i ett villaområde, har ett högt plank runt djurens del av trädgården.
Fick panik. Sprang till grannen som var i garaget. Han hjälpte mig få ut den. Ringde mannen och på med högtalaren.
Jag var i upplösning tillstånd. Tur grannen var med mig.
Mannen pratade med sina kollegor som är jägare och jag fick nr till kommunjägaren.
Han kom hit o vi pratade en stund. Han ska ha koll och försöka skjuta den.
Jag är helt slut. Utmattad.
Ska strax ut till djuren och sitta hos dom.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#19: Fy!
Beklagar!💙
#19: Sen är det lite fel tråd tror jag men aja.🙂
#22 Härligt om man jämför med hällregnet här😃
/Maria
#23: vill gärna vara kvar lite till men tyvärr åker vi hem imorgon kväll. Synd att det inte finns resor på tio dagar. Nästa sommar har vi förhoppningsvis nya katter/kattungar så då blir det ingen resa annars funderar vi på att hitta ett sätt att vara borta i tio dagar.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#24 Ja 10 dagar är perfekt.
/Maria
#26 Åh vilken vacker bild.
/Maria
Då häftigt det ser ut.
#28: vi har rest till många olika platser i Grekland och har fastnat för Parga. Här finns allt! Det är vackert, nära till stad och bad, bra restauranger och trevliga människor.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet