Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 268 ggr
Maria
4

Lägga ut bilder på nätet

Hur är er relation till bilder på nätet?

Jag lägger gärna ut bilder men aldrig på mina nära och kära. Inte så att man kan identifiera dem.

Hur tänker ni?

/Maria

Pilspets
3

Detsamma som du.

Scorpio97
4

Jag hatar att se mig själv på bild, så jag undviker att vara med på bild och lägger inte upp bilder på mig själv online. Eftersom jag själv känner så starkt kring det lägger jag aldrig upp bilder på andra heller. Undantaget vore väl om jag skulle bli direkt ombedd att göra det av personen själv.

//Jessie

Herveaux
4

Scorpio tog orden ur munnen på mig så jag sitter bara och nickar medhållande till #2.

// Harley

Karmatarerskanise
3

Jag delar gärna bilder. Om det är på människor har jag alltid kollat att det är ok att lägga ut.

Maria
4

Jag vill heller inte vara med på bild.
De jag känner vet om det numera men några bilder från förr har det blivit och då har jag sagt ifrån.

/Maria

Emo
1

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker inte heller om att vara med på bild , men det har hänt att kompisar har lagt ut foton på mig utan att fråga och då blev jag inte glad , sa åt dem att radera fotona omgående.

Jag har ju ett foto på mig här , profilfoto . men det tycker inte jag är samma sak.
Visst har jag ett foto på mig på Facebook oxå .

Det här fotot till exempel. . ett gammalt foto på mig .

HH 🙂

Maria
2

#6 Ja där verkar ha varit ett undantag. Kan inte minnas att jag ens lagt ut dessa bilder.

Sorgligaste med den tråden är att så många är borta. De är döda och jag hoppas de andra bara slutat vara på iFokus. Vem vet…

/Maria

citytjejen
3

Lägger sällan ut bilder på mig själv eller andra. På Instagram är det mest bilder på mat och natur/omgivningar som jag lägger ut. Om jag ska lägga ut bild där andra är med brukar jag alltid fråga innan om det är ok att göra det.

/Christina

Karmatarerskanise
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar inte lägga ut på mig själv men i lördags gjorde jag. Bbjud3r på den här med.

91Marran
1

Kommer ihåg en bild jag såg på fb. Någon la ut ett bild på sitt barn från sidan ståendes i bara trosor och frågade om barnet ser tjockt ut, för läkaren hade sagt att hon var lite överviktig.
Det kändes inte okej. Man måste tänkas på andra som man lägger upp bilder och text om.
Man måste också tänka vilka man taggar på, på vilka bilder.

Mvh
Mig

Fridaaaa
2

Min instagram lägger jag ut, med tillstånd såklart, samma med facebook. Men det är inställt på att bara vänner se.

På mig själv kan jag lägga upp här och var, samma med djuren.
Sonen beror på bild och vart.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
3

Tycker inte om att bli fotograferad, står hellre bakom kameran. Det finns dock bilder på mig, som jag använder som profilbilder mm. Om jag lägger ut någon bild på nära och kära, så frågar jag alltid först om det är okej för dom.

/Désirée

Soligajag1
1

#10:

Så fin du är !!!

HH 🙂

Karmatarerskanise
2

#14: tack :) och det är du med!

Soligajag1
1

#15: