Godmorgon lördag 13 augusti
God morgon på er.
Soligt här och redan 17 grader.
Ha en fin lördag alla.
/Maria
Godmorgon
Idag har vi kalas för blivande 15 åring.
Jag själv har kommit i ett fruktansvärt skov och har så förlamande ont. Måste städa hagar men då blir det ingen promenad.
Som tur var kommer väninna och hjälper till att bära bord och förbereda. Jag kan inte.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1: Grattis till den blivande 15-åringen 😊🎂🎉🎁🎈
Hoppas du blir piggare , tur att du får hjälp av din väninna !
Vila emellanåt, det rådet får alltid jag när jag håller på för mycket !
😊🥰❤️
HH 🙂
God Morgon .
Nu är det dimma här och 16 + , får se om sol 🌞 en kikar fram .
Ha en fin dag alla!
Strax en promenad. 🏃♀️
HH 🙂
#2: jag gör ingenting. Kan inte sitta/stå/ ligga för länge. Är ändå tacksam att jag sover.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
God morgon.
Här är det 14 grader och sol, prognosen säger 25 idag. Det är alldeles för varmt för min smak.
Godmorgon.
Plus 16 o något
Inga planer för dan.

God morgon
Disigt och 18 grader
Kokar fond på kräftskalen från igår.
För övrigt inga planer för dagen.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Krya på dig
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#9:
Så häftig vinplanta . Skönt att äta frukost där .
Jag har varit på en runda i skogen , så skönt . mår bättre av det , att röra på mig och helst innan det blir för varmt .
Sen har jag tvättstugan mellan 10-13 , sen ska jag ta en promenad till mitt "favoritställe" , ta med mitt block och skriva en dikt eller poesi .
Ha en fin Lördag .
Kram /Hillevi
HH 🙂
#10 Ja den är häftig, den är nog sen huset byggdes på 1980-talet, men först förra sommaren fick den något att klättra på och det ligger rätt mycket på marken framför den i alla fall. Får se om jag lyckas leda upp allting mot nätet 😊
Vilken mysig plats 😍
/Désirée
#12:
Oj, vilken häftig växt eller buske .
Hundvakt till en valp och 3-åring , , då har du mycket att göra.
Lycka till !!!
HH 🙂
#14:
Åhh, , så ,fina . Måste smaka gudomligt i en sallad eller med mozzarella .
Tomatsås av egna tomater är inte fy skam!!!
HH 🙂
#14: Du vet väl att du kan frysa in tomaterna? Perfekt att ta fram till vintern och ha i grytor eller köttfärssås.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#16 Du menar att frysa som de är? Kan det bli gott tro?
/Maria
#17: Ja, eller dela dem i mindre bitar. Läste precis om det i senaste numret av Året Runt:
Tomater som börjar bli övermogna…
Lägg dem hela i en burk eller påse och stoppa i frysen (du behöver inte skära i bitar först). Påsen kan fyllas på efter hand. Gör en tomatsoppa eller sås eller använd dem i andra varma rätter när du har tillräckligt många.
Har själv testat när jag en gång skulle ha hackade tomater utan inkråmet, d.v.s. bara det tjocka ytterskalet. Lade resten i en burk och frös in direkt. Sedan använde jag det nästa gång jag gjorde köttfärssås. Det blev jättegott.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#18 OK. Jag tro ändå jag känner mig nöjdare att frysa in min tomatsås som puttrat i 2 timmar med bla. lök, vitlök och kryddor😉
/Maria
#19: Du kan ju testa med 3-4 stycken (eller 1-2 om det är bifftomater). De blir inte alls isiga, och i grytor/färssås så blir de lika bra som färska.
Varit på hundutställning med syrrans finska lapphund :)
Sååå varmt! Hans första utställning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#21 Så fina.🙂
/Maria
#23Jättefina! Den lilla är som en riktig gosehund!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet