Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 384 ggr
Maria
2

Stängd sovrumsdörr?

Brukar ni stänga sovrumsdörren på natten?

Jag har nog aldrig sovit med stängd dörr mer än på hotell haha😃

/Maria

_Fisken
2

Ja. Stänger. Normalt sett bra ventilation i alla fall men verkligen varma nätter då får dörren stå öppen. Det låter lite från kyl/frys när den startar men är dörren stängd hörs det inte.

Soligajag1
5

Nej , har an 2 katter kan man inte ha någon sovrumsdörr stängd .

Dem kommer och lägger sig bredvid mig och myser med mig .

HH 🙂

[Moon AppleGrey]
3

Innan tösen (min katt) flyttade in så hade jag alltid dörren stängd.
Går ju inte nu. 😉

Fridaaaa
2

Vi har ingen dörr till sovrummet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Fisken
2

#4: Då är det svårt att stänga.

DesK
1

Jag bor ju inte ensam med Zaki, så vi har dörren stängd, men alltid ett fönster och / eller altandörren lite öppen 😊

/Désirée

Soligajag1
3

#3:

Så är det när man har dessa "busiga troll" som jag kallar dem ibland. Men det bästa man har .

HH 🙂

Zadeira
2

Jag har bara sovalkov så jag har ingen dörr att stänga 😉

Hos pojkvännen som bor tillsammans med en kompis sover vi med stängd dörr, utom när vi passar hundar över natten.

[Moon AppleGrey]
3

#7: ja, precis.
Enda nackdelen är att jag inte kan sova utan henne eftersom hon alltid brukar lägga sig på min rygg eller mage.
Så om hon av någon anledning valt att lägga sig och vila i sin korg i badrummet får jag gå upp och hämta henne. 😂

MonicaLagerquist
5

Vi har kattfriitt sovrum så dörren dit är alltid stängd.

Stolt ägare till tre La permer

moln50
2

Jag sover alltid med öppen dörr även på vintern

[Undertaker]
2

Brukar ha dörren öppen, framförallt på sommaren stängs den aldrig då jag bor under ett snedtak och det blir sjukt varmt.

Pilspets
2

Aldrig,katten måste komma in!

Magi-cat
2

Nej, aldrig, katten måste kunna gå ut och in! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
3

Här står alla dörrar helt öppna, även toadörren utom just balkongdörren. Nu när det är så varmt har jag en glipa öppet, vill inte ha in cigarettröken från grannarna under men tyvärr blir det lite av det ändå.
Min kisse får inte vara på balkongen under natten, då han ofta står där ute och "pratar" med fåglarna i trädet utanför balkongen. Ibland bara han vrål jamar för ingenting (vad jag vet) och jag vill inte att grannarna skall störa sig på hans råmande.
Han är väldigt högljudd av sig då han har oriental i sig och det både syns och hörs!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

HaMsTeRpLaMsTeR123
3

Sover alltid med dörren stängd. Tycker det är så obehagligt att ha den öppen. Typ lite samma känsla som med mörkret. När dörren är öppen så ser jag hela den mörka hallen, och då känner jag mig tittad på, alltså jag är rädd att någon ska vara där.. :)

Vad mysigt det låter att sova bredvid sina katter 🥰

91Marran
2

Jag stänger dörren när jag ska sova för sambon sitter utanför och spelar med kompisar. När han ska sova så öppnar han dörren och den är öppen hela natten.

Mvh
Mig

Maria
0

Jag tror inte jag skulle kunna sova alls med stängd dörr.

/Maria

[EM_L]
2

Sover med stängd dörr alltid, gillar inte att ha den öppen när jag sover.

citytjejen
2

Vi har så gott som alltid sovrumsdörren stängd när vi sover, det pga att rummet ska bli så mörkt som möjligt. Har tjocka kolsvarta gardiner för sovrumsfönstren och med dörren stängd blir det snudd på kolmörkt där inne 😀

Nu när det är varmklibbigt i luften så har vi dessutom ac:n på i sovrummet när vi sover och då bör ju dörren vara stängd för att hålla kylan inne i rummet.

/Christina

Tellberg35
1

#0: nej, hunden måste få gå ut och in.

Förra helgen bodde jag och min man på spahotell, och på morgonen när vi hade sex så kliver städerskan rakt in och ser oss. Min man blir skitsur, vägrar äta frukost och skäller ut personalen vid utcheckningen. Jag föreslår att vi skulle försöka skratta åt det istället men det tyckte verkligen inte han. Ja ja, nu är allt bra igen.

Scorpio97
1

Jag har haft lite olika. Under uppväxten/hos mamma hade jag en handduk vikt på överdelen av dörren så den stod alltid på glänt (katten behövde kunna gå in och ut, men den dörren är i vägen för trappen när den är öppen). När jag pluggade och bodde i studentrum var det rätt självklart att dörren var stängd eftersom korridorsgrannar/gäster/vaktmästare osv kunde gå utanför. Lät den dock stå på glänt någon sommar när det var äckligt varmt och det typ bara var jag kvar i korridoren.

Nu har jag nyligen flyttat till min första egna lägenhet, och här har jag låtit sovrumsdörren stå öppen. Förutom i går natt, för min katt flyttade hit igår och då kändes det bäst att vi båda var instängda med allt hon behövde nära till hands.

För min sömn har det inte så stor betydelse, såvida det inte blir skillnad i temperatur. Då föredrar jag alltid det svalare alternativet. Men jag störs varken av ljus eller ljus, och inte heller av att veta att dörren är öppen/stängd. Men här kommer den nog fortsätta vara öppen så katten kan röra sig som hon vill

//Jessie

MonicaLagerquist
3

#21 Hoppsan.
Skulle tro att städerskan tyckte det var pinsammare än vad ni tyckte

Stolt ägare till tre La permer

Tellberg35
1

#23: förmodligen :)

Asti hasti
0

Jag sover alltid med dörren stängd

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

aggeelin
2

Det ska vara en glipa på ca 20 cm. Det blir lätt för ljust. Och så kan det komma monster och ser på oss när vi sover, skojar vi om 😍

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
3

#16:

Såhär till exempel , men nu ligger jag inte där i sängen.

HH 🙂

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#27: nej va söta dem är 😻😻😻

UlrikaD
2

Aldrig stängd dörr. Dels har jag katt. Men den största anledningen är nog att med stängd dörr hör man ju inte om nåt händer på nedervåningen. Om man får inbrott t.ex. Jag känner att jag måste verkligen kunna höra om nåt händer.