Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 202 ggr
Maria
3

Godmorgon torsdag 21 juli

Godmorgon på er.

Här är21 grader ute redan. Jag tycker det är härligt🙂

Hoppas ni får en fin torsdag alla.

/Maria

Zadeira
2

God morgon. Sov i bara påslakan inatt och jag hatar det. Har normalt kedjetäcke på 8 kilo men i denna värmen fick jag helt enkelt ge mig. Idag blev planerna inställda, vi skulle passat en kompis hund men hon fick jobba hemifrån så det blev inte av. Får se vad dagen ger istället.

Soligajag1
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

God Morgon 😊
Idag är det nu 17 + och solen skiner , det blir en lugn dag .
Hade en mysig dag med min syster igår på stranden, jag doppade mig lite , sen upp igen , brr . . Jag är en riktig bad kruka . 🤪🤓

Sedan åt vi mat på Bistro som låg en bit bort. Vi cyklade och cyklade , det blev nästan 1 mil när vi va hemma. 🚴🏻‍♀️
När barnen va små hoppade vi alla i och simmade en stund.
Skönt i värmen . . 🌞

Har ni badat i år ? Vid någon sjö eller bassäng ?
Okej , jag får sitta i skuggan idag , det har ju varnats överallt att man måste vara försiktig när det är såhär varmt . Absolut inte grilla ute !
Ha en fin dag alla. 😊🌺

HH 🙂

Ljungåsen
2

God morgon.

Det är 17 grader ute och jätteskönt. Jag njuter. Tyvärr ska det bli 30 grader senare, så det gäller att passa på att njuta medan det går. Jag avskyr den här sortens värme.

Soligajag1
1

#3:

Ja , vi måste passa på att njuta medans vi kan , sen blir det sämre väder framöver , regn ☔️ och kallare , vi kan sitta ute i skuggan och njuta , 🌖

HH 🙂

Ljungåsen
5

#4: Jag råkar tycka att det kommer bli bättre väder framöver. Överlever bara jag och marsvinen den här dagen så har vi två veckor med 18-20 grader, och lite regn. Underbart väder att se fram emot!

MonicaLagerquist
2

God morgon
+21 nu på morgonen.
Mannens glasögon ska hämtas ut idag och vi passar på att handla samtidigt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Soligajag1
2

#5:

Tack Tack !!
Då tycker jag med att det blir toppen!

Hoppas ni fixar detta , marsvinen och du !!! Lycka till!

HH 🙂

DesK
1

God morgon 😊 Varmt och soligt, så jag får dra ned rullgardinerna sen i stora rummet. Har varit ute en sväng med Zaki, resten av dagen får han hålla till i stora rummet, där jag har AC, nu blir det frukost 😋🐕

/Désirée

Ljungåsen
2

#7: Tack. Jag har köpt hem vattenmelon som de ska få sedan i eftermiddag när det är som varmast. De är tyvärr inte så duktiga på att dricka när det är varmt.

#8: En AC hade varit drömmen. Då går det åtminstone att få det svalt inomhus.

flocken
2

Godmorgon
Vaknade för sent för att kunna gå ut och gå med sigge. Han får hänga med i bilen när jag ska till kiropraktorn. Sen får vi åka o bada under dagen och ikväll.
Han är inte den som gnäller.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

DesK
2

AC är bra, men den gör bara nytta i stora rummet och mitt sovrum, som ligger intill det stora rummet. Jas sätter igång den när solen ligger på fönsterna på eftermiddagen.
Dom som inte vill / kan förstå sambandet mellan miljöförstöring och extremväder måste lyssna på Johan Rockströms sommarprat från 2015.

/Désirée

Soligajag1
1

#11:

Okej , förstår . Du har det så sint Desk .
Jag har en liten bordsfläkt , den är helt okej , men det är inte så varmt ännu. . "ler" .

Okej , tack . Ska lyssna på Johan Rockström sen.

HH 🙂

Tarotstollan
1

Gick och lade mig men kunde inte somna. Sockret högt och sen fick jag värmefrossa, inget ovanligt när det är så varmt och sen svalnar av lite.
Skall gå och lägga mig igen och se om jag kan somna nu.
Just för tillfället runt 21 grader och soligt, det är lovat åskväder i mina trakter under dagen, får väl höra om det blir något av det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pilspets
1

Godmorgon.
Plus 18 o sol.

Igår packade jag ihop hamstern Lucifer som jag passade för att åka till min pappa som jobbar. Han ska transportera henne till veterinären. Det har nog redan hänt,men hon ska somna in idag.

Vila i frid Lucifer.💔

Maria
1

#14 Så ledsamt 😥

/Maria

Pilspets
1

#15: Ja,men skönt.

Stackaren skakade vilt,säkert ett fel på hjärnan. Var skönt att få somna.

aggeelin
2

Godmorgon
Idag byter vi frukostplats i trädgården, till en mer skuggig plats.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2

Här sitter vi i skuggan under ett träd med planteringen framför oss. Blåser litegrann, så jag fick hämta en sjal. Det behövs dagar som den här på sommaren.

(Tyvärr behövs dagar med regn och i år har det varit många mulna dagar med lite regn).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flocken
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hemma från kiropraktorn och stranden. Är så tacksam för vårt nya hundbad. Så underbart att kunna ta med sigge. Att han har kunnat bada och leka och sen ligga i skuggan på en filt nöjd.
Nu tar vi siesta efter en lunch bestående av pizza.
Sen blir det bad igen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
2

Såååå varmt!

Sonen är lämnad till mina föräldrar för övernattning
Vattnat i kaninernas hage så de ska få lite svalare där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
1

#19:

Så härligt det ser ut ! Sigge är så gullig . Förstår att ni haft en toppen dag !! Njut i skuggan!!! Kram // Hillevi - Soligajag1

HH 🙂