Vattenavbrott
Är ni ofta utan vatten?
Stolt ägare till tre La permer
Har hänt en gång på mina 7 år sen jag flyttade hemifrån, och då var det planerat så jag hade vatten upptappat.
Nej, väldigt sällan. Har hänt två-tre gånger under dom snart tjugo åren mamma bott i huset, och i studentkorridor tror jag aldrig det blev avstängt när jag bodde där.
//Jessie
Två eller tre gånger sedan vi flyttade hit 2006.
/Maria
Vi har ju egen brunn, så när vi är strömlösa, så har vi heller inget vatten. Har några dunkar stående i garaget, som jag vatten i byter regelbundet.
/Désirée

I början när vi bodde här var det ofta vattenavbrott
Torra somrar blir det ofta avbrott.

Så typiskt.Nu har en ledning pajat så imorgon klockan sju på morgonen stängs vattnet av.
Bara när lägenheterna lyfts (renoveras)
Nej som tur är.
Vi har egen brunn.
Har varit om det varit något stopp på vintern om det frysit.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej inte ofta men har hänt nån gång ibland när någon grävt av nån ledning
Det har hänt en gång som jag vet om, då hade ett rör gått sönder och det sprutade varmvatten över en hel gata. De fick stänga av vattnet och gatan i några timmar.
Det har varit avstängt några gånger någon timma åt gången, när de reparerat i huset eller så men då har jag oftast sovit så inget märkt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#6:
Ajaja, , inte kul , hoppas lagandet går undan så ni kan ha vatten igen.
Men jag tänker "alltid" på dem stackars U-länderna som inte har något vatten så jag klagar INTE utan finner mig i det här utan vatten vissa gånger när dem håller på och fixar med rören .
( Det kanske är en dum sak och ta upp men det är min reaktion när det gäller vatten )
HH 🙂
#4:
Det är ju verkligen fiffigt av dig .
HH 🙂

Vattnet skulle stängas av vid sju men vi har fortfarande vatten i kranen.