Vardagslyx på sommaren
Idag unnade jag mig en cider, såhär mitt i veckan. Det är ju trots allt sommarledighet och jag har gjort mig förtjänt av något extra för jag har jobbat jäkligt hårt med mig själv senaste månaden. Jag älskar ananas, så hittade jag denna cidern med ananas-smak och blev så glad över hur god den var..
Vad gör du för dig själv som vardagslyx nu på sommaren?
Unnar du dig något extra när det är ledigt?
Brukar du ge dig själv tillräckligt med beröm och ära för saker du gjort som varit bra?
- Redigerat 2022-07-06 14:48 av Zadeira
Jag brukar berömma mig själv. Jag pratar ofta högt med mig själv när jag är ensam och "vi"har så trevligt 😉
/Maria
Vardagslyx är att:
- Gå en härlig långpromenad med hundsällskap eller själv och bara njuta
- Köpa en glass på glasscafeet
- läsa en bra bok och sitta länge och läsa.
- Att bara vara!!
Att sitta ute och bara lyssna på fåglar, insekter som surrar eller allra helst vågor som brusar. Det är vardagslyx tycker jag
/Maria
#1:
Va kul Maria , , haha. ., skrattar gott !
HH 🙂
#0. Vad heter den cidern?
#1. Jag pratar högt med mig själv hela tiden jag är hemma. Om någon gång någon hört mig, så säger jag att jag pratar med katten!😉
Numera får jag väl säga att min lyx är att äta glass.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3: Håller med dig helt! 🥰

En sommardrink på verandan i solen
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#5 Den heter Briska, "äppelcider med smak av Ananas". Köpt på Systembolaget och ganska stark tycker jag, men att dricka en går bra.
#8. Tack, skall kolla upp den om jag kommer ihåg det nästa gång jag går dit. Kanske till jul eller så.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#9 Jag hoppas den blir kvar i sortimentet och inte bara är nån sån här sommar-grej. Handlar så sällan på Systemet men som du säger, men funderar på att åka och köpa ett par stycken och spara i kylen till resten av sommaren. De borde ju hålla ett tag tänker jag?