Fråga till elgrillare
Jag har inglasad balkong nu men förr hade jag tomt och kolgrill, jag saknar att grilla. Jag förstår att det inte är helt samma sak smakmässigt med kol kontra el men ni som har elgrill, är det värt det eller blir det som att man "lika gärna" kan steka i stekpanna?
Bor i lägenhet o h ahr elgrill.
Självklart kommer det inte smaka likadant, men det är ett bättre alternativ när man bor i lägenhet.
Fördelen är att med elgrill kan du grilla året runt😅
#1: Men du upplever ändå skillnad mot att steka i stekpanna? :)
Jag bor i lägenhet och visst tycker jag det är godare med kolgrill men man får ju inte använda det i lägenhet ,
så vi brukar gå till våran allmänning alldeles i närheten och grilla , kolgrill där, mysigt med , det finns bänkar och papperskorg .
Behöver bara ta med kol och tändvätska , en hink vatten . + mat o dryck.
Så ser det ut , grillen står lite längre bort . Jag och min goá grann tant sitter o fikar här, det gjorde vi igår kväll när det blev svalare .
Så mysigt är det .
HH 🙂
Personligen föredrar jag elgrillat tror jag, så frågan om det lika gärna går att steka i stekpannan är intressant. Kanske det inte gör så mycket för smaken objektivt sett att grilla men kanske upplevelsen av att grilla, sommar och så vidare förhöjer smaken? Helhetsupplevelsen?
"I'm too old for this shit."
#0 Du kan ställa frågan inne på matlust också.
Där kanske finns fler som privat elgrill🙂
/Maria
Jag har inte testat att "fingrilla" större köttbitar och dyl, bara korv och nån macka. Det är klart att det inte blir samma sak som en kolgrill men helt ok, jag föredrar grillen framför stekt korv tex. 👍
(Jag vet inte hur mycket en elgrill kostar? Min ingår i lägenheten.)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#2: sent svar, men ja, det är skillnad
Tack för alla svaren! Det blev en elgrill, det är jättemysigt :)
#9:
Va kul för dig!
Önskar dig en mysig ’period’ grillkväll! 😊👍🌺
HH 🙂