Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordhus-och-hem
Läst 151 ggr
Maria
3

Badrumsskåp

Jag har alltid förvånats av att badrumsskåp är så dyra. Visserligen ingår ofta en spegel men ändå…
Har ni badrumsskåp?

/Maria

MonicaLagerquist
1

Nej vara en slät spegel

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2

Ja,måste ha något till smink, tandborstar mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pilspets
1

Ja.

Marinas Mix
1

3 stycken. Ett som tillhör lägenheten och 2 egna (ett köpt på loppis för 10kr och ett räddat från lägenhetsrenovering)

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Maria
1

Vi har bara haft badrumsskåp i de hyreslägenheter vi bott i där det ingått.

I vårt badrum har vi en enkel spegel från loppis. Vi har hyllor på väggen bredvid.
Likaså på den lilla gästtoaletten.

/Maria

Maria
1

Dessutom tycker jag de flesta badrumsskåp är så fula.

/Maria

Zadeira
1

Badrumskåpet ingick i min hyresrätt så jag kan inte byta det hur jag vill. Har mest schampon och annat sådant som används i badrummet i skåpet. Tandkräm och borste ligger på handfatet alltid framme.

sp0ngeb0b
1

Ja, men jag bor i hyresrätt så det är inte självvalt. Däremot tror jag att jag hade velat ha det även om jag valt/betalat själv. Inte för att jag behöver utrymmet nödvändigtvis, men för att det är skönt att ha det på den höjden snarare än i skåpet under vasken. Då tänker jag främst tandborsten som man använder ofta. Men det hade även funkat om det fanns en låda under vasken eller så. Man vänjer sig säkert oavsett hur man har det! Däremot vill jag inte ha tandborsten stående på vasken bara utan jag vill ha den undangömd.

RackarFia
1

Vi har ett badrumsskåp med spegel ovanför handfatet och kommod under, med 2 lådor. Vi har även ett överskåp ovanför tvättbänken att ha tvättmedel, toapapper, påfyllning av schampo osv :)

/Fia ☁️

Sindri
1

Vi har lyckan att ha ett riktigt gammalt badrumsskåp med speglar som man dra ut och vinkla. Jag klarar mig inte utan att kunna se hur håret ser ut baktill, sätter ofta upp det. Det är svårt att hitta sådana badrumsskåp nu. I fritidshuset fick vi specialbeställa speglar som vi satte på insidan på skåpdörrarna.

Maria
1

#10 Jag har en sådan där rund spegel man kan dra ut och vinkla bredvid speglarna hemma.

/Maria

Sindri
1

Det hjälper tyvärr inte mig. Behöver se från alla håll när jag håller på med håret.
Jag har en sån vid fönstret för att se bra om jag vill sminka mig.

oh-la
1

Vi har bara en spegel. Jag tycker personligen att badrumsskåp är otroligt fula… Vi har en spegel med inbyggt ljus och dimningsfunktion i själva spegeln med touch. Istället har vi en stor kommod med utdragslådor och ordentlig förvaring där jag har smink och badrumsgrejer.

Tarotstollan
1

Ja, det ingår i lägenheterna. De är vita med två spegeldörrar som man skjuter åt sidan över den andra spegeln, så man kan bara ha en sida och spegel när man öppnat den ena sidan och sen är det två hyllor.
Tråkigast är väl att de är uppmonterade på standarhöjd, så jag som är kort inte ser mycket mer än mitt ansikte (vilket är viktigast) och de som är extra långa troligtvis får böja sig för att kunna se ordentligt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Caeli
1

Har ett gammalt retro badrumsskåp från Svedbergs. 50-tal, kanske 60-tal som suttit här sedan det var nytt.

Googlade efter bild och hittade den här! 😯

Så bra att kunna se sig själv från flera håll. Vill inte bara ha en platt spegel på väggen.

Sindri
1

#15: Det var en ny modell för mig, men visst kunde man göra badrumsskåp förr i världen!😊