Lässtund på kvällen
Nu när jag har mitt sista sommarlov i hela mitt liv så har jag äntligen tiden att läsa utan att bli stressad av något skolarbete. Satt i någon timme eller två och läste Viskaren av Karin Fossum på bakgården.
Trevligt var det och planerar att läsa mer utomhus 😊 Vad gör ni nu under sommaren för att kanske slappna av under någon viss ledighet?
Spelar Tchaikovskij eller Vivaldi på min vinylspelare, och så skriver jag på några fanfics som ska vara klara till en september utmaning.
Och så tränar jag hemma, spinning och "nybörjaryoga".
Annars så har jag inte hunnit med så mycket hittills. 🙂
#0:
Va härligt att sitta ute och läsa en bok . Den verkar intressant .
Har sparat den på min storytel app. Lyssnar på böcker .
Tack för tipset!
Jag hade visst läst den , så det finns en nummer 2 som heter Förmörkelsen/ Karin Fossum. Ska lyssna på den nu.
HH 🙂
- Redigerat 2022-06-19 07:26 av Soligajag1
Slappnar av är det enda jag gör nu för tiden 😉 då jag inte orkar så mycket.
Jag gör lättsamma saker som t.ex virkar.
Ska jag läsa någon bok så brukar jag sträckläsa för annars tappar jag tråden om det går några dagar emellan.
/Maria
- Redigerat 2022-06-19 08:00 av Maria
Jag växlar mellan att läsa och titta på film/serier på kvällen. När det är tillräckligt varmt sitter jag gärna på altanen och läser, det är så mysigt att sitta där och njuta av utsikten 😍 F ö växlar jag mellan att sitta i mitt myshörn i stora rummet och i sängen när jag läser 😊
/Désirée
#4 Ja serier och film ser jag ju på kvällarna. Det tänkte jag inte på.
Det är likadant med serier. Jag måste se dem i ett sträck annars tappar jag tråden om det går någon vecka emellan.
/Maria
#2: Den måste jag kolla upp när jag även läst Svarta Sekunder och Mordet på Harriet Krohn av henne.
Har också Boktjuven att läsa över lovet av Markus Zusak.

Lyssnar på böcker och går i skogen.
Normalt brukar vi segla men med en valp fungerar det inte
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Tränar, läser, gosar med Kiwi och spelar
#9: Vad härligt, och fint med björkar. 🙂
Jag läser mycket året runt men lite mer när jag är ledig gärna i hängmattan. Jag har 5v sommarlov i år jag har sagt många gånger att nu är mitt sista sommarlov men det är ju så kul lära sig nytt så jag är 50år och har sommarlov man får ju studera hela livet om man vill. I år tror jag att jag ska testa den där symaskinen jag köpte ifall det blir dåligt väder nån dag i sommar