Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 250 ggr
MonicaLagerquist
1

Språk

Hur många språk talar och skriver du ?

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
1

Två - svenska och engelska.
Förstår danska rätt bra, och norska och tyska till viss del men kan inte skriva eller tala dessa språk. (Danska skulle jag förvisso nog kunna göra mig förstådd på om jag var tvungen.)

Läste spanska på gymnasiet, men förstår bara väldigt lite av det språket nu.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2022-06-18 14:09 av Carmarino
Maleficum
1

Svenska och Engelska.

Försökte läsa Tyska och Spanska i skolan men har alltid haft svårt för språk så gav upp det (speciellt då det var problem med lärare för spanskan så vi hade olika vikarier hela tiden vilket verkligen inte hjälpte).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maria
2

Svenska och engelska.

Har läst franska, ryska och grekiska men det finns inte kvar en endaste stavelse😉

/Maria

Calcifer
2

Flytande svenska och engelska.

Kan tala enkel japanska, och läsa ännu enklare japanska.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pilspets
1

Flytande Svenska.
Lite engelska o spanska.

MonicaLagerquist
1

Flytande svenska och kan göra mig förstådd på engelska.

Stolt ägare till tre La permer

Lona
1

Svenska, engelska och tyska.
Läser norska och isländska någotsånär men mitt isländska uttal är nog åt faders. 🇮🇸😮

Det är ganska skrämmande hur fort man tappar ett språk när man inte använder det, jag talade betydligt bättre tyska förr.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Emo
1

Talar och skriver svenska, engelska och tyska.

Läser svenska, danska, engelska och tyska. Läser lättare böcker på norska

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Soligajag1
0

Talar svenska och finska flytande .Finska är mitt modersmål .
Talar engelska och lite spanska .
Skriver svenska och finska och lite engelska , lite spanska.

HH 🙂

Fridaaaa
0

Svenska
Knackig engelska
Läste franska på högstadiet men kommer knappt ihåg något.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Undertaker]
0

#0: Bror lite på vad som räknas. Kan skriva/läsa och prata svenska, engelska och tyska helt flytande, sedan så kan jag franska (skriva/läsa och prata) och lite italienska (prata), varav båda är väldigt lidande, men jag skulle klara att ta mig runt med språkkunskaperna. Min partner försöker även lära mig ungerska men där kan jag knappt något.

Sedan förstår jag ju danska och norska men det gör nog de flesta.

• Redigerat 2022-06-18 18:06 av [Undertaker]
[EM_L]
1

Flytande Svenska och rätt så flytande Engelska.

Förstår Danska och Norska samt kan förstå lite Spanska sedan jag läste det under högstadiet, ytterst enkel och lite Tyska.

Vill dock lära mig om Spanska, lära mig Koreanska och Italienska.

RackarFia
1

Både svenska och engelska flytande.

/Fia ☁️

[RasaNebulis]
1

#7: Känner igen mig i det du skriver.
Pluggade Iriska för flera år sedan, men eftersom jag inte har hållit igång det (inte haft någon att prata med) så har jag glömt det mesta nu, vilket är synd då Iriskan i mitt tycke är ett väldigt vackert språk.

Gillar även Islän(d)skan (kommer aldrig ihåg om "d" ska vara med där, så därför är den i parentes 😛)

OberonsMatte
1

Svenska som modersmål. Engelska kan jag läsa, höra, förstå och skriva utan problem, talar dock ogärna engelska själv.

Franska och tyska läste jag i ganska många år i skolan och minns iallafall en del av det.

Sajtvärd Katter iFokus

Lona
2

#14: Nu blev jag osäker men jo, det ska vara ett d i isländska. 😄

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CasaRamon
0

Svenska, engelska, spanska och italienska.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Talar svenska, franska och engelska flytande.
Kan läsa i alla men bara skriva i svenska och engelska. Kan lite tyska också :)

[Elina07]
0

Svenska (såklart), rätt så bra engelska, jag kan prata och förstå jätte lite norska, tyska och finska. Läste spanska i 6-7an men slutade för jag inte var intresserad längre. Så spanska förstår jag och kan skriva på.

• Redigerat 2022-06-19 11:06 av [Elina07]
[RasaNebulis]
0

#16: Okej, tack så mycket. 😁
Tror det är ord som finska och franska som hittills ställt till det för mig, men ska försöka komma ihåg detta nu. 😅

Zadeira
0

Modersmål svenska, bra engelskakunskaper. Förstår danska ganska bra och tyska ok men kan inte tala nåt av det själv.

Åsa S
0

Svenska och engelska, min man är bra även på tyska och grekiska så bra ha en tolk när man åker utomlands på fastlandet i Grekland är det ju ex. vanligare att man pratar tyska än engelska på vissa håll.