Humlor
Jag älskar humlor.
Vi har alltid haft mycket humlor här där vi bor. Kallade stället för Bumbleboo 😃 vilket var mitt första nick här på iFokus innan jag fick ändrat.
Nu när pionerna blommar är det mängder. De brukar ta en sväng inomhus också.
Gillar ni humlor?
/Maria
- Redigerat 2022-06-16 13:50 av Maria
Ja, och även bin vilket nog är tur eftersom vi har bikupor här på gården. 🐝🐝🐝
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 Jag har så himla svårt att se skillnad på getingar och bin.
/Maria
Jag brukade ogilla humlor för att jag råkade kliva på en barfota när jag var ett barn vilket givetvis inte var humlans fel.
Nu gillar jag dem 😊
#2: Åh, getingar hatar jag däremot. Det flög in en i byxan på mig och stack mig på mitt inre lår… Nära ett visst ställe. Helt oprovocerat 😭😭😭
Jag håller mig till humlor 🐝
#2 Jag brukar tänka på ordet "getingmidja" så jag antar att getingar är de som ser ut att vara typ tvådelade. Men vet inte om det stämmer 😊
Humlor är söta. Gillar skrönan om att de inte ska kunna flyga men gör det ändå.
"I'm too old for this shit."
Gulliga namn också. Humla. Bumble bee.
Förra året blev jag för första gången biten av en humla. Jag skulle mota ut den vid fönstret.
Jösses vad ont det gjorde. Mycket värre än ett getingstick.
/Maria
Tycker dem är fina, bin och humlor 🐝
Men dem skrämmer mig 😟
#7: aj!! 😭
#0 Vilken vacker bild! 🤗😍
Humlor är så härliga och mysiga! (Inte om man kommer för nära förstås och blir biten. 🙂)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag älskar humlor.
Tycker de är så oerhört söta😊
Dock så gillar jag inte insekter😅
Hittade en humla ute som verkade slö. Hällde lite vatten vid den, hoppas den piggnar till.
Bin och humlor behöver också vatten när det är varmt ute, de kan ha svårt att hitta bra källor för det har jag hört.
Gillar och gillar… så länge som de håller sig på avstånd så har jag inget emot dem.
Och om en humla skulle ta sig in i lägenheten så hjälper jag den att hitta ut igen, men nja, skulle inte direkt vilja påstå att jag är ett fan även om de är ett nyttodjur.
Humlor tycker jag är söta 😊 men ogillar bromsar, blinningar, getingar, gigantiska flugor osv.
/Fia ☁️
Ja jag gillar humlor 🥰

Våran gräsmatta har (oavsiktligt) blivit en klöveräng och nu vill jag inte klippa den, för att den är så uppskattad av alla humlor och bin. Hela gräsmattan surrar när man är ute 😁

Och så har jag massa blommor som de gillar 😊

"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik