Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 195 ggr
Soligajag1
1

Dessert

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dream dessert
Kesella Hallon , har på hallon och mango. Så gott ! 😊👍
Brukar ni äta nån dessert ?

HH 🙂

Emo
1

Jello! När paketen från Amerika kom när jag var barn, så var lyckan stor om de innehöll Jello. Nu lagar jag till de varianter jag får tag i i Sverige. Jag brukar lägga i mina egna djupfrysta bär, sen festar vi på Jello med bär och/eller egen frukt och vispgrädde med vaniljsocker.
Så bra vi har fått det.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

91Marran
1

Bakar alltid kladdkaka. Skulle kunna göra det flera gånger i veckan. Gillar att komma på och testa nya smaker. Men det blir inte så ofta. Tar med till jobbet ibland annars så blir det för mycket att äta. Visst jag kan äta upp kladdkakan själv men det är inte så bra när man vill ner i vikt.

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
1

Jo det händer att vi äter dessert.men eftersom att vi försöker håller in p sockret så blir det inte så ofta.

Stolt ägare till tre La permer

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Bakar också kladdkaka, minst en gång i veckan hahah, sen så bakar jag cookies och muffins också :D

Soligajag1
0

#2:

Mums , gott med kladdkaka.
Såklart inte bra att äta godsaker varje dag .

HH 🙂

CasaRamon
1

Jag gillar chokladmousse, som jag brukar bjuda på när jag har gäster. A lá LCHF förstås. Själv föredrar jag ost som dessert.

Scorpio97
0

Ja, jag äter(sockerfri) efterrätt ibland. Pannacotta med olika smaker eller chokladmousse är vanligast :)

Kladdkaka har alltid varit en favorit men det blir inte alltid bra när jag gör sockerfri/lågkolhydrat. Så jag har tappat lusten lite

//Jessie

Soligajag1
0

#6:

Mums!
Min syster gjorde chokladmousse från LCHF , tyckte den va god.
Ost som dessert tycker jag med om.

HH 🙂

Maria
2

Vi äter aldrig dessert.
Min mormor gjorde alltid dessert däremot. Hade hon inget hemma så blev det lingon och mjölk.

/Maria

Tarotstollan
1

Det händer men mindre numera, det är mest när jag är bortbjuden till mamma.
Jag brukar ibland bara äta s.k. efterrätt utan middag!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2022-06-06 19:49 av Tarotstollan
Åsa S
1

Det händer att det blir efterrätt. I helgen blev det mer efterrätt än planerat. Vi var vid sommarstugan och beslöt oss för att gå på söndasgsmässa och vi valde att gå i Arboga. Istället för vanligt kyrkkaffe var det pastasallad med bakelse som efterrätt. Idag tog vi ostkaka som efterrätt man måste ju fira nationaldagen på nått sätt. Kladdkaka är dock inte min favorit det är ofta väldigt sött, min syster och hennes barn älskar det så jag tar bara nn liten bit när jag är där men brukar inte baka själv

Soligajag1
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#11:

Mums. Gott med bakelse 🍰
Granntanten och jag firade med en citron kaka jag bakat . 😊

Min kisse 🐈‍⬛ gjorde oss sällskap .

HH 🙂

MonicaLagerquist
3

Idag blev det fruktsallad

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2022-06-07 16:47 av MonicaLagerquist