Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 226 ggr
MonicaLagerquist
1

Ambulans

Har du åkt ambulans någon gång?

Stolt ägare till tre La permer

Pilspets
1

Nej,aldrig.

MonicaLagerquist
1

Jag har bara åkt som anhörig. Med mannen tre gånger och med svärmor en gång.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
1

Ja, en gång.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

flocken
1

Ja. O då var det på liv o död.

Sen har jag åkt med mannen och yngsta sonen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Tismon]
1

Flera gånger är jordnötsallergiler

Maria
1

Ja när jag fick sepsis. Har inget minne av det alls. Sonen åkte med.

/Maria

[Elina07]
1

Har aldrig åkt. Inte ens som anhörig.
Hoppas det inte kommer hända.

• Redigerat 2022-05-25 14:20 av [Elina07]
Soligajag1
1

Ja då , , vill knappt komma ihåg den gången .
Jag va hos min syster på kalas ( min bror fyllde 50 år)
Jag kom dit direkt efter jobbet , , hade inte ätit nå mat, , syrran kommer med en Öl och sen ramlade jag ihop. Fick en 10-attack sa dr;n , fick åka ambulans till lasarettet , min syster ringde 112 direkt!
Inte kul alls!!

HH 🙂

Fridaaaa
0

Ja en gång. När jag bröt fingret, så körde sambon mig till sjukhuset men de kunde inte röntga och så på kvällen så fick till annat sjukhus och då körde de i ambulans, trots att jag inte ville det, på grund att jag hade fått lugnande och mot illamående.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2

När jag låg i respiratorn så blev jag flyttad från Sahlgrenska till Mölndal (som också tillhör Sahlgrenska) så egentligen har jag åkt två gånger när jag tänker efter.

/Maria

Scorpio97
1

Nej, det har jag sluppit.

//Jessie

Tarotstollan
2

Ja, förra året från vårdcentralen upp till lasarettet när de hade konstaterat att jag hade svår diabetes. Den färden tog ca 20 min.
Jag låg och tittade på träden och när de svängde försökte jag räkna ut var vi var någonstans men det kunde jag inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zadeira
0

Nej. Senast nån i familjen åkte ambulans var när morfar fortfarande levde. Att få honom att gå med på det var inte lätt… "jag är ju inte sååå sjuk" "det finns andra som behöver den bättre" är sånt han säger fast han är döende och vet om det. Kanske ville han bara dö hemma och tyckte att allt ståhej kring hans död var onödig. En mycket simple man.

[EM_L]
1

Nej bara med anhörig.

Lona
1

Med anhörig några ggr, själv två gånger. Hjärnskakning efter att ha ramlat av en häst i tonåren samt efter ep-anfall förra året.
Jag var vaken när jag åkte och jag pratade tydligen med ambulanspersonalen men minns inget av det.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

RackarFia
0

Ja, 2 gånger

/Fia ☁️