Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 260 ggr
Maria
2

Vad har ni i era väskor?

Vi har ju en tråd om handväskor och då blev jag nyfiken på vad ni har i era väskor?
Sådant som ni alltid har med er.

(Vi har säkert någon gammal tråd om detta men vad gör det😉)

/Maria

citytjejen
2

Har mobiltelefon med korthållare, cerat, hårborste, nycklar, solglasögon, läsglasögon och hörlurar. Ska jag till jobbet så har jag alltid ryggsäck och då ligger även dator, jobbtelefon och terminalglasögon och kanske en matlåda med lunch med i packningen😊

/Christina

Loris M
3

Jag har alltid min väska med mig oavsett vart jag går. Det är mer en vana än ett riktigt behov tror jag. Klarar inte av att gå runt utan en väska. 😄

I väskan har jag alltid plånbok, pappersnäsdukar, en penna, min arbetskalender i fickformat (har svårt för digitala), tygpåse, tuggummi, hörlurar, telefon, nycklar, en liten spegel, min favorit läppstift, läppglans och concealer.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

I min väska har jag ganska mycket:

Har ett litet Nödkit i

Näsdukar, handsprit, hårsnoddar, hårborste, linser, halstabletter, tuggummi, någon form av nöd mat, läppglans, kräm, extra kläder, bindor, nycklar, busskort, bankkort, vattenflaska, mappar, skoliPad, bok, penna, sudd, penfack, allergitabletter, blodstop, plåster, sax, läppsyl..

Har säkert glömt något haha

• Redigerat 2022-05-21 11:17 av HaMsTeRpLaMsTeR123
flocken
1

Hundgodis, bajspåsar, binda/tampong (beror på väska), nässpray, lepsyl(stavning?), papper /servetter, mobil, nycklar, plånbok, mitt diabetes kitt.
Längst ner ligger det väl klubbor till barnen, lite saltpåsar från McDonalds, kvitton.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Magi-cat
1

Jag är lite Muminmamma, så jag har typ allt i min rymliga handväska. 😄

Ibland behöver jag t.o.m. ta med mig en extra handväska för att få med allt!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zadeira
1

Jag har typ inget i min väska. Mobil, nycklar och hörlurar är det enda jag i princip alltid tar med mig.

MonicaLagerquist
6

Allt utom en motorsåg.

Stolt ägare till tre La permer

Magi-cat
1

#7 😄

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sp0ngeb0b
1

Har alltid en necessär med mensskydd, allergimedicin, handkräm, läppbalsam och värktabletter. Sedan brukar jag även ha med mig en vattenflaska och ev någon frukt eller proteinbar om jag ska vara borta länge. Och så förstås mobil och nycklar.

Soligajag1
1

Jag har min mobil , laddare , glasögon , plånbok, värk tabletter , vattenflaska , näsdukar, nycklar , en frukt .

HH 🙂

Pilspets
1

Nästan inget.🙄
Mina fickor är som en väska för mig.

Skolväska:2 -6 böcker,telefon,ritpapper och eventuellt laddare.

Handväska( andvänds bara vid glassköp på sommaren.): telefon med bibliotekskort och minneskort,pengar.

Fickor:Grillkol,kvitton,telefon,plastflodhäst,pengar.

Promenad till mormor:bok,spel,telefon,eventuell laddare.

Tror det var allt.🙂

• Redigerat 2022-05-24 06:42 av Pilspets
Maria
1

#1 Har du grillkol i fickorna?😊

/Maria

Pilspets
1

#12 Av någon konstig anledning,ja!

Fråga inte varför!

MonicaLagerquist
1

Jag har haft sju döda kattungar i väskan en gång.

[Tismon]
0

I min lilla väska har jag mitt Körkort, bankkort, nycklar, två st epipen, allergimediciner (kortison + vanliga receptfria histaminer)

Dock måste jag nog köpa nya epipens för de är nog utgångna 🤔

[EM_L]
0

I min lilla har jag telefon, plånbok, nycklar, läppbalsam och något mensskydd. I skolväskan har jag datorn, en scarf, mer mensskydd, laddare, pennskrin, ritblock, skolböcker och anteckningsblock.

Pilspets
0

#14 Det var udda!😊

MonicaLagerquist
0

En uppfödarvän miste en hel kull nyfödda kattungar och jag var där och hjälpte till med att försöka rädda dem. Det gick inte och veterinären skulle ha tusen kronor per kattunge för att ta hand om dem. Då jag tog med mig kattungarna på taget hem och nu ligger de i vår gamla hästhage.

RackarFia
0

I den lilla har jag bara det absolut nödvändigaste (nycklar, korthållare, mediciner, solglasögon, läppbalsam och eventuellt AirPods)

I den större har jag: Nycklar, korthållare, läppbalsam, tamponger, AirPods, mediciner, tofs, solglasögon, tuggummi, handsprit, våtservetter, tygkasse, munskydd, handkräm, hundbajspåsar, vattenflaska. Eventuellt något mer.

/Fia ☁️