Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 139 ggr
MonicaLagerquist
0

Förlossningar

Har du det något djur födas?
Eget eller någon annans?

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

Min hunds kull såg jag födas :)
Och varit med på lamningar och kalvningar. Kycklingar och andra fåglar kläckas ur ägg.

Samt själv fått ett barn :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Jag har varit med om att se marsvin,katter,grisar,lamm,hästar,kossor sen har vi fått ett par killar med kaniner men dem ser man ju aldrig när de föds.
Sen har jag varit med om att få fem barn på fyra förlossningar.

Stolt ägare till tre La permer

Lona
0

Möss, lamm och hundar. ❤️
Någon gång skulle jag vilja ha en valpkull men jag har inte förutsättningarna för det - åtminstone inte för att kunna vara den uppfödare som jag vill vara. Att "ta en kull" kan ju vem som helst. 😐

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pilspets
0

Nej,men skulle så gärna!

Maria
0

Som barn fick min kompis "gråhund" valpar. Vi fick komma in en stund då 4 valpar hade kommit och det blev sammanlagt 8 stycken.

Just då vi var på plats (min kompis och jag) så kom inga valpar men det kändes som om jag bevittnat när en hund får valpar. Hur mamman "Nacky" tog hand om de första valparna så fint.

/Maria

Tarotstollan
0

Ja, en av mina katter och hans syskon. Min kompis och jag tog hand om en utslängd katthona och naturligtvis var hon med barn.
Är glad att vi hann rädda henne i tid, hon var långhårig, mager och hade ingen päls kvar på bakkroppen när vi fick in henne. Kunde inte ens se att hon var med barn så mager var hon.
Kattungarna som föddes var därefter, det var 5 - 6 st och bara en fullt frisk och normal som vi kunde se. Den fick hon behålla och han tog jag sedan hand om.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

Fast man säger väl födslar när det gäller djur?

/Maria