Valborg
Hur kommer ni att fira Valborg om ni nu firar det
Stolt ägare till tre La permer
Jag jobbar i år.
Annars brukar vi bort till bygdegården och titta på brasan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har inte bestämt något än. Funderade på att åka till Uppsala och se forsränningen osv, mest för att det ju inte blev något senaste åren. Även om jag inte är så mycket för alkohol och den sortens festande tycker jag att glädjen och firandet i Uppsala under Valborg är speciellt. Men det känns väldigt tveksamt att vara runt så mycket folk så det får nog bli något annat år istället.
Sen blir det nog så att min syster kommer hit den helgen och då prioriterar jag hellre tiden med henne oavsett. Vi kanske åker och kollar på firandet här i stan, men annars blir det bara en vanlig helg.
//Jessie
Mysig hemmakväll i pyjamas. Ev brasa på tv:n

Här blir det inget firade. Vi kommer väl att äta något trevligt men det hade vi ju gjort även om det inte varit Valborg det gör vi ju på lördagar
Vi ska grilla och sen gå över till hembygdsparken för att kolla brasan.
Har en dagishund över helgen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag ska fira min pappa som fyller 93 år sista April .
Så det blir ingen maj brasa ,
Tar hand om pappa denna dag . 😊❤️
Bakar nåt gott åt honom.
HH 🙂
Inget firande vad jag planerat.
/Maria
Jag brukar alltid jobba på Valborg så när jag kommer hem är alla brasor nedbrunna. Iår är jag ledig men det verkar inte vara nått valborgsfirande iår så vi får väl göra en liten brasa i grillen och sedan grilla nått jag och min man
Brukar aldrig fira, så jag antar att det blir lika dant i år.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tillsammans med goda vänner!

Här i byn har brandkåren tidigare stått för majbrasa men de vill inte i år så det ser inte ut att bli någon brasa i år. Inte för att jag brukar besöka den. Har man som jag i princip noll mörkerseende så är det inte så trevligt
Valborg brukar ju inte firas så mycket i den här änden av landet, mer än Chalmerscortegen då.
I år blir det nog lite småfirande på hemmaplan, min bästa granne fyller år. 🙂🎉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Inte alls. Inte firat på några år nu och tycker det är rätt skönt att inte ha ännu en "högtid" som ska firas.
Firar vanligen inte men eftersom jag ska kanske eventuellt besöka några vänner 1,5 timmar bort från var jag bor på grillfest så kanske det blir ett firande iallafall.