Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 270 ggr
Maria
2

Föreningar

Kom att tänka på det här med föreningar. Är ni med i någon?
Min man har precis gått med i "Sjöpensionärernas klubb i Göteborg " Han är ju gammal sjöman.

Jag är inte med i någon förening alls mer än vår
bostadsförening. Kanske vore något att tänka på.

Är ni engagerad i något?

/Maria

Soligajag1
2

Hejsan Maria och Godmorgon 😊
Nej , jag är inte med i någon förening, har nog en del att ’pyssla’ med ändå , är nöjd med det,

Vi har ju Facebook och Instagram 😊🤪😍
Sen detta iFokus . 😊

Håller mig verkligen sysselsatt , nu är det snart dags för Loppis i lokalen och utomhus vid Lekparken 😊🥰 Det ser jag fram emot!

HH 🙂

MonicaLagerquist
3

Jag r medlem i Hitta katten och sitter även med i styrelsen

Stolt ägare till tre La permer

DesK
1

Jag är med i Föreningen Sjövik, sitter i styrelsen och så blev jag församlingsrådets ordförande nyligen. Har suttit med i sådana sammanhang i omgångar genom livet. Oftast är det jättetrevligt och roligt.

/Désirée

CasaRamon
3

När vi flyttade till Heby för drygt 5 år sedan, så gick vi med i PRO för att kanske lära känna folk i trakten. Men redan vid första mötet, kände vi att vi inte var välkomna. Övriga medlemmar i föreningen kände varann sedan länge, hade t.o.m. gått i skolan tillsammans, så det var inte läge att komma "utifrån" och tro att man skulle komma in i gemenskapen. Var med några gånger, bl.a. på en surströmmingsfest, men alla satt bara tillsammans med sina tidigare vänner. Så vi kände oss utfrysta och gick ur föreningen.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jag är med i iFokus då, vet inte om det räknas som en förening då alla som svara är ju med haha😊

Annars så kulle jag säga min klubb/ träningen.

DesK
1

#4 Så trist när det är så! Här i Sjövik är det precis tvärtom. Jag kände mig väldigt välkommen och sedan var jag med och hjälpte till med flyktingmottagandet och det har också funkat jättebra. Vi har även en liten förening för integration mm som vi har startat tillsammans med några av flyktingarna 😊

/Désirée

MonicaLagerquist
1

Så trist

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
1

#4: Men herregud !

Vad är det för folk ?? 😱

HH 🙂

Fridaaaa
2

Sveriges kaninvälfärdsförening
Sonen är med i Nya Ronnebygymnasterna
Sambon något med MC

Sedan bygdegården då :)

Jag, tycker det är svårt att hitta bra roliga föreningar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Torparmor
1

Jaa, jag är föreningsfreak sen tonåren. En del föreningar som jag haft funktionärsposter i är jag bara stödjande medlem i nu. En förening är jag styrelsemedlem i och en förening är jag aktiv men har avsagt mig styrelseuppdrag.

#4 Tänk så tråkigt att inte bli välkomnad till en bygd man flyttad till. Hur trivs ni annars i bygden?
Jag fick däremot ett helt annat bemötande när vi flyttat dit vi bor nu. Jag blev faktiskt tillfrågad om jag ville bli med i fiskeföreningens styrelse. Ändå är detta en bygd där gårdarna har ärvts i många generationer. Jag är glad och vi trivs

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tarotstollan
1

Jag är medlem i Djurens Vänner men inte aktiv längre.
Sen medlem i Hemgården men det är ett måste för att kunna kunna måla i deras lokaler.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
1

#6: Dessutom har ni en jäkla bra bilmekaniker i Sjövik! 👍😁

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
1

Jag var med i ett flertal häst- och hundklubbar och aktiv som bla instruktör på den lokala brukshundsklubben.
Dessvärre blir det en för stor kostnad med allt jag vill vara medlem i så nu är det bara en rasrelaterad hundklubb samt Djurens Rätt. De är en av få föreningar som har pensionärsrabatt även för sjukpensionärer. 👍

DesK
0

#12: He he he, det finns visst fler än en bilmekaniker här i byn 🤗

/Désirée

Åsa S
1

Jag är medlem i bostadsrättsföreningen, hembygdsförningen och trädgårdsföreningen där jag har mina odlingslotter + jag är medlem i samfälligheten där jag har min sommarstuga

_Fisken
1

Modellflygklubb. :-)

[Leifsdotra]
2

Svenska kulturhönsföreningen, svenska allmogefårföreningen, LRF och Tidernas väg, har säkert glömt nån…

Magi-cat
2

Just nu är det bara Röda Korset och en musikförening.

#4 Så himla trist att ni inte blev välkomnade! Alla förlorar på det, inte minst föreningen.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Herveaux
1

Jag är medlem hos Beridna Högvakten, VOOV (Volontär Omtanke Om Våldsutsatta) och i ett politiskt parti. I skrivande stund är jag inte så aktiv inom någon av dem, men skulle vilja bli det, speciellt i VOOV.

// Harley

Lona
0

#19: Har de bytt namn på VOOV? För visst är det den organisationen som startades av veterinärer?

Herveaux
1

#20: Jo, VOOV startades av vettar och vet.studenter men om de bytt namn de senaste åren törs jag inte svara på. 🤔 Jag har bara känt till dem som VOOV.

// Harley

CasaRamon
2

#6: # 7 #8 #10
Ja, det känns himla trist när folk beter sej som dessa medlemmar gjorde.
Nu har jag flyttat därifrån, trots att jag trivdes i samhället. Min man gick bort i september, så jag valde att flytta till Uppsala i närheten av min son. Bor nu i lägenhet, som jag trivs väldigt bra i. 😀 Men någon förening är inte aktuell för tillfället.