Förändringar över tid i skönhet/mode
Numera så förstorar ju många kvinnor sina läppar, bröst och rumpor. Det finns mängder med olika trender.
När jag var tonåring så var det värsta man kunde tänka sig att ha en stor rumpa. Jag minns att man frågade sina tjejkompisar "ser min rumpa stor ut i dessa byxorna? t.ex. Det var viktigt.
Ögonbrynen var det bara gamla tanter som målade.😉 Likaså läppstift. Däremot läppglans var populärt men inte någon direkt färg.
Ni som är lite äldre, kommer ni ihåg saker som förändrat sig?
/Maria
Ja, det är klart att man kommer ihåg. Och trenderna har ju verkligen förändrat sej genom tiderna.
Det jag tycker allra sämst om i dessa tider, är anknäbb. Fattar inte att tjejer vill ha sådana läppar. Dom ser verkligen ut som om dom har näbb. Gräsligt.
Sen ogillar jag dessa hemska tatueringar som täcker hela armarna. Som ex Mia Skäringer har.
Nu har jag klagat färdigt för denna gång.😄
Tatueringar har jag inga synpunkter på då både min man, son, sonhustru, bror, pappa, farfar med flera är tatuerade så jag är van sedan jag var liten.
/Maria
Jag har aldrig varit intresserad av utseenden så kommer inte ihåg något mer än läppstift på 70-talet. Alla skulle ha Jane Helens läppstift ett särskilt nummer om det var 64, 65, 67 eller så, antingen man kunde bära den där illskära nyansen eller ej.
Jag skulle köpa ett sådan men just det numret var slut, så jag köpte det som var närmast. Hade på mig det offentligt i skolan en gång tror jag.
Det var en gräslig färg!😲
Dagens s.k. mode är gräsligt med melonstorlek på både bröst, rumpa, ankläpparna och allt annat folk kan hitta på!🤢
Tatueringar kan vara lite för mycket ibland, snyggast är om det är ett tema på dem och inte bara en massa olika i en salig röra.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Förr var svart klädsel ett tecken på att man hade sorg. Nu klär sig var och varannan i helsvart oavsett om man passar i det eller inte.
På kläderna ser man ju. Innan var det trändit med ex. lågmidjade byxor, idag är det högmidjat.
För bara några år sedan så var det tajta jeans med tajta tröjor och idag så är det vida jeans/byxor med ”baggy” lösa kläder. Typ hoodies, sweatshirts osv :)
- Redigerat 2021-12-22 22:00 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Jag är så fascinerad över att kroppsidealen kan variera så.
Jag kan inte minnas att några mina tjejkompisar intimrakade sig utan det var bikinilinjen som gällde.
/Maria