Julefrid?
Är ni stressade så här inför julen?
Har ni kontroll över allt som ska göras?
Eller är allt som vanligt?
Råder det total frid?😉
/Maria
- Redigerat 2021-12-20 08:13 av Maria

Inte speciellt stressad inför jul.Det löser sig alltid på något sett.
Stolt ägare till tre La permer
Samma som #1, inte exakt som vanligt, lite att förbereda är det ju men ingen negativ stress i alla fall. Eller jo, bävar för att slå in paketen. Brukar tänka att det är kul men nu har jag till slut lärt mig att jag tycker inte om det. Alla mina paket ser ut som road kills och jag känner mig som Mr Bean när jag försöker. (Fast mer svavel) 🤪
"I'm too old for this shit."
Jag gör inte speciellt mycket och denna julhelgen jobbar jag
Men gör inte julmat mm för vi äter aldrig hemma ändå.
Stressen är mer julklappar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte ett dugg stressad av julen, då jag har minskat ner allt. Julklappar bara till 2 små barnbarn och bara lite julmat. Gör egen sill, griljerar färdigkokt skinka, det blir lutfisk med sås a la´Lchf och Lchf godis och bröd. Tycker inte om att frossa i mat . Äter inte mer än vanligt.
Allt blir vad man gör det till och då behöver det inte bli någon stress. Men ok, jag är pensionär , så det är ju lättare då att styra tiden och arbetet.
Vi (Nelly och jag) tar det som det kommer. Det beror på vädret (väglaget) hur många vi blir. Nelly är den som får flest julklappar. Mat finns det, så alla ska bli nöjda.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Skulle ändå säga att det råder julefrid hos mig. Alla julklappar (3 st) inhandlade och väntar på att bli inslagna. Ska inte fira julafton hemma, dock ska jag bidra med lite olika maträtter/tillbehör men känner ingen direkt stress över det. Skönt!
Vi är två i närmsta familjen som ligger inlagda så för oss är julen helt galen. Det blir inte som nån annan jul. Det är skönt att slippa stressa inför saker, men samtidigt är våra sjukdomar det fruktansvärt svårt att njuta detta året.
#7 Hoppas nästa år blir bättre för dig och dina närmaste.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#7 Kram.Hoppas att nästa år blir ett bättre år.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, jag är inte stressad över julen. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att ta det lugnt i några dagar. Jag har fixat till mina få julklappar och dom är färdiginslagna och allt, och förutom det behöver jag bara åka till min mamma så är allt fixat för julen för min del. Sen har vi faktiskt minskat ner på julen en del för att det ska bli mindre stressigt för mamma. Till exempel gick vi för några år sedan igenom rätterna på julbordet och tog bort dom som blev uppätna mest för att dom fanns där, och behöll dom rätterna som folk verkligen älskar och ser fram emot. Det finns tillräckligt mycket mat ändå liksom. Julklappar är frivilliga och fokus ligger överlag på att umgås, inte på att julen måste vara på ett visst sätt.
//Jessie
Lite, vi måste hinna göra knäck (VÄLDIGT VIKTIGT), pepparkakor (OCKSÅ VÄLDIGT VIKTIGT), rocknroad (ÄVEN DETTA VÄLDIGT VIKTIGT)
Stressfri jul även här! Det är min man och jag som firar jul ihop som alltid och fokus ligger på att vara ledig och på god mat. Bara göra det vi vill och känner för. Julen ska vara utan stress tycker jag och så kommer det bli😀
/Christina
#7: Hoppas familjemedlemmarna snart mår bättre!
/Christina
Firar inget hemma så här har jag struntat helt i alla helgerna.
Vet inte ens om det blir något firande med släkten eller om jag kommer att sitta ensam på julen i år igen.
Jag är fortfarande förkyld och de vi skall hem till, där har en också blivit allvarligt sjuk.
Så jag känner ingen stress, bara ledsen om vi inte kan fira ihop.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Så tråkigt att ni är inlagda - hoppas att det blir ett positivt minne för dig - början på ett nytt liv!
Själv är det lite bökigt med transporter - vet inte om allmänna transportmedel är ett möjligt alternativ.
Om inte får jag bedriva taxiverksamhet. 🛣
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#7 Hoppas att allt blir bra.
Vi ska fira med sonen och hans familj . Vi är flera så det blir julklappsspel.
Lille barnbarnet får såklart julklappar själv.
Vi ska ha med oss: Janssons
Gravad och rökt lax
Egen gravlaxsås
Min mans kålsallad
Äggost
Sillsallad
Så det blir lite knyte.
/Maria
- Redigerat 2021-12-20 18:25 av Maria
Tack alla!