Datastrul
Nu ligger Swedbank nere igen.
Tycker att det känns obehagligt att det händer så ofta.
Stolt ägare till tre La permer
Oj då. Vad jobbigt.
Har de sagt vad det beror på?
/Maria
De vet tydligen inte vad det beror på eller när felet kan vara avhjälpt.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/swedbank-ligger-nere
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Aj då.
/Maria
Tyvärr tror jag att vi får vänja oss vid att det blir strul allt oftare. Därför bör vi alla se till att använda kontanter mer, så att butiker, restauranger mm inser att de måste ta kontanter.
/Désirée

Det var struligt på ICA men det gick att betala med ICA kortet.Jag har börjat samla på mig kontanter föt att ha vid dehov.
#5 Det största problemet med kontanter är ju att det måste finnas växel i affärerna, och det har jag upplevt varit väldigt dåligt den senaste tiden. De vill ju fasa ut kontanterna.
Nu funkar i alla fall Swedbanks app för mig igen
#6 Jo, jag vet, men om vi blir många fler som kräver att få kunna handla med kontanter, så blir de tvungna att se till att det finns växel i butikerna. Vi konsumenter har mer makt än vi ofta förstår, det är dags att utnyttja den makten, för att se till att vi får ha kontanterna kvar. Tyskarna t ex undrar om vi är riktigt kloka i Sverige, som aldrig handlar med kontanter och tycker att det är märkligt att man på många ställen inte kan betala med landets egen valuta.
/Désirée
- Redigerat 2021-11-01 11:01 av DesK
#8 Jag är helt för kontanter, och har alltid i allafall 500 kr i en pott här hemma i olika valörer om det skulle krisa. Betalar med kontnanter nån gång i månaden för att som du säger visa att kontanter fortfarande behövs.
Jag vet inte ens på rak arm vilka sedlar och mynt vi har😉
/Maria
Det verkar vara flera banker som har problem. Läste på Downdetector att en del inte kunde betala med Skandiabankens kort. När jag var och handlade på ICA satt det en lapp vid självscanningen att de hade problem med kortbetalningen. För min del fungerade det. Använde mitt kort från ICA-banken.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
- Redigerat 2021-11-01 12:00 av Carmarino

Jag betalade också med mitt ICA kort.
Alla banker strulade i många butiker.
Jag kunde betala med nordea på LIDL men inte på preem eller vårt lilla ica igår förmiddag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.