Tatueringar
Vi har säkert pratat om det innan men jag frågar igen.
Har ni någon tatuering?
/Maria
Nope, bara tretton så 😆🪴
- Redigerat 2021-10-31 13:00 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Nej och jag har svårt för tatueringar, men börjar vänja mig lite, eftersom så många människor har det numera.
/Désirée
Japp.
Två minnes tatueringar.
En på armen för vår dotter. En mellan skuldrorna på vår förra hund Axel
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har 8. Måste räkna ordentligt för glömmer till och med bort att jag har dem för de blivit en del av mig så pass att jag inte ens ser dem längre.
Sist tatuerade jag foten och det var lätt det värsta stället hittils, det var 4,5 år sen. Nästa plan är en hand som ska göras när jag sparat pengar. Det sägs också göra rätt förbaskat ont, men jag tror inte det kan bli värre än foten. Hade tänkt göra andra foten också, men det är så att jag tvekar. Men det är också min favorit av mina.
Min farfar, pappa, min man och vår son och svärdotter är tatuerade så jag är van vid tatueringar sedan jag var barn fram till nu🙂
Själv har jag däremot inga. Jag hade tänkt att göra något litet om jag överlevde hjärnoperationen men min son sa att jag nog kommer att ångra mig och idag är jag glad att jag inte gjorde det.
/Maria

Nej och kommer inte att skaffa någon heller.
Stolt ägare till tre La permer
#5: Det är aldrig för sent om du skulle ångra dig igen!
#7 Jo den tiden är förbi 😉
/Maria
Har två tatueringar; min mans namn på insidan av handleden och ett trasigt blixtlås runt ett ärr i ryggslutet 🙂
/Christina
Nej. Men jag har funderat på det :)
//Jessie
Jag tog en stor färgglad tatuering på överarmen som ett minne efter den lyckade hjärnoperationen 2011.
nej
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ingen tatuering - men vill ha men för feg :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej. Vill ha men det är för dyrt just nu och är rädd för eventuell smärta.
Jag har 4st. En varg, ett pentagram, en dödsängel och så Iron Maidens maskot Eddie. Vill ha fler men har inte bestämt vad nästa ska bli ännu.
// Harley
Jag har två stycken. En delfin jag målat själv och en madagaskisk daggecko ödla som jag också målat själv och som min bästa kompis även har.
Har i många år (över 10) funderat på en till (skulle vilja ha en angorakanin) men det har inte blivit av än då jag inte riktigt vet vart jag vill ha den och därför inte kan måla en passande bild (jag vill ha målat alla mina tatueringar själv även om någon annan sen tatuerar dem).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag minns när jag på 80-talet jobbade på en geriatrisk avdelning och vi fick in en kvinna i 80-årsåldern som var tatuerad på underarmen. Jösses vad ovanligt. Hon hade gjort det i sin ungdom så jag gissar någon gång på 20-talet.
Tiderna ändras😃
/Maria
- Redigerat 2021-10-31 20:00 av Maria
Har funderat på att tatuera in barnens namn, men har varken hittat något snyggt sätt att göra det på eller lyckats bestämma vart på kroppen tatueringen skulle sitta i så fall. Så jag har bestämt mig för att det inte blir någon tatuering alls.
Tatuera mej vore det sista jag skulle göra. Det är ok med en mindre tatuering, men många är gräsligt fula. En del har så många så att man inte kan urskilja vad dom föreställer. I programmet "hela Sverige bakar" finns en tjej, som för övrigt är söt, men tappar det med alla tatueringar. Hennes ena arm är helt blå, alltså som om hon doppat hela armen i bläck. Dessutom hela halsen. Hon har också flera piercingar. 😱 Varför finns det ingen gräns?
Min mamma och pappa avskydde tatueringar. Pappa hade opererat bort sin tatuering han hade på handen.
De gillade inte alls att min man var tatuerad vilket kändes lite kluvet då farsan faktiskt själv hade tatuerat sig som ung.
Vår son var så stickrädd som liten och jag skojade alltid med honom att när han fyllde 18 så skulle jag boka och betala tatuering för honom.
Strax innan han fyllde kom han hem och hade bokat en tid och ritat en egen tatuering där det stod "Mamma"😀 Jag blev väldigt smickrad men jag hade aldrig trott att han skulle ta det på allvar.
/Maria
#20 Men vad gulligt gjort av din son, Maria! Förstår att du blev glad! 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har x antal, mina favoriter är dock fågeln som en väninna målat och minnestatueringen över min första hund.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#22 Superfina båda två!
#23 Tack!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#22. Jättefina!
Jag har funderat på en tatuering någonstans där bara jag skulle se den men har aldrig kommit på vad för motiv jag skulle välja.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: jag med:)
#26: :)
En och har planer på en andra snart 😋
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik