Njae, inte dagligen, men ibland blir det lite färgad dagkräm, rouge och mascara 😊
/Désirée
Nej. Min syster har sminkat mig vid vissa speciella tillfällen (typ studentbalen), men det är enda gångerna jag varit sminkad. Jag har aldrig sminkat mig själv. Inte min grej helt enkelt :)
//Jessie
Har nästan inga ögonbryn kvar så det är ett måste, annars känner jag inte igen mig själv i spegeln. 😉
Lite skugga, kajal och läppstift. Vi festliga tillfällen även mascara, är för lat för det till vardags. Har svårt för det där med puder och foundation, borde slänga allt sånt för det är dessutom gammalt nu.

Aldrig och har aldrig gjort det
Stolt ägare till tre La permer
Jag
brukar ha på lite mascara och puder , ibland ögonskugga.
På sommaren är jag brunbränd, då har jag bara lotion i ansiktet eller solkräm.
HH 🙂
Aldrig. Jag använde smink dagligen från ca 12 års ålder tills jag slutade tvärt en dag när jag var 17-18. Efter det hade jag väl smink vid vissa speciella tillfällen, men när mitt gamla smink böev för gammalt kastade jag det och sen har jag inte haft det igen. Tycker bara det är jobbigt och dyrt och dessutom väldigt onödigt av flera anledningar. Kan dock förstå varför en del gillar att använda smink! Det är ju kreativt och kul, och man ser ofta piggare ut.
Ja, lite mascara varje dag för att jag tycker att jag ser piggare ut då och då trivs jag bättre med mig själv.
#7:
Håller med . Så känner jag med.
Tur vi alla är olika .
HH 🙂
Jag sminkar mej när jag åker och handlar och när jag träffar folk. Inte när jag är hemma. Det blir då mascara, penna till ögonbrynen och läppstift. Dag- och nattkräm använder jag alltid. När jag känner mej blek, så blir det brun utan sol-kräm.
Japp! Men är ingen som har massor, utan mascara och kajal, ibland ögonskugga med, inget mer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte nu längre. Gjorde dagligen förr med kajalpenna och ögonskugga, men för nåt år sedan tappade jag sugen. Nu tar jag kajal och ögonskugga om jag ska på nån fest, konsert eller liknande och vill vara lite piffig men mestadels är jag naturell.
#11:
Okej , ja , visst är det kul att göra sig fin till fest .😊🥰
HH 🙂
Jag sminkar mig aldrig numera. Har knappt några ögonfransar kvar.
Det enda jag använder är ett svagt färgat cerat.
/Maria
#13:
**Okej **
Så är det , olika för oss alla.
Det är därför jag känner mig piggare med lite mascara på fransarna , har inte heller så mycket fransar kvar . lite puder och ögonskugga piggar upp en+ lite läppglans .
HH 🙂
Jag har flera gånger försökt göra en riktig helsminkning, ni vet med foundation, krämer, puder, rouge, highlights och allt vad det heter. Min hy i ansiktet är dock väldigt fet, så det tar inte många minuter innan det lyser genom och istället ser kladdigt och kackigt ut. Det var lite därför jag gav upp sminket helt, för det blev inte ens bra de gånger jag fick det proffesionellt gjort.
Sen har jag även varit utan att färga håret (som jag gjorde mellan 12-31 års ålder) i nåt år, men nu har jag bokat in för ny färgning, svart, denna månaden. Vill ha tillbaka det snygga svarta håret.
#15:
Ojojooj, , Inte illa .
Jag va på en sådan sminkning en gång på "Body shop" , min dotter hade fixat det åt mig , jag fick en chock sen när jag tittade i spegeln . Blev så besviken !! Det kommer jag aldrig att glömma , hon hade lagt helt fel färger i mitt ansikte , gissa om jag va besviken.
Gör aldrig om det!
Utan lägger sminket själv och får råd av vänner , syskon.
Va kul att du har bokat in en ny tid för att färga håret .Berätta gärna sen hur det gick. Tack!
HH 🙂
Några gånger om året. Men då är det väl inte som "vanligt" folk sminkar sig 😋
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Sminkar mig nästan varje dag och alltid när jag t.ex jag ska till jobbet. Kör alltid samma rutin: concealer under ögonen (har mörka ringar dock ej pga trötthet, är född sån😎) och lite cc-cream för att jämna till hyn, ögonbrynspenna, mascara, rouge och lite highlighter. Går snabbt och ser inte "målat" ut utan fräscht och naturligt. Gillar inte den "spacklade" looken, tycker inte att det är klädsamt på mig😊
/Christina
Sminkar mig med ögonskugga. Sedan behöver jag inte mascara eller läppstift eftersom ögonfransarna är mörka och långa naturligt. Är mer för att huden ska tas hand om väl.
Idag har jag för första gången försökt sätta på lite mascara på mina spretiga strån😊
Jag ska ju ta nytt ID med foto. Det kommer ju knappt att synas på det pyttelilla fotot men det var kul att försöka.
Mascaran var så torr så den nästan smulade haha.
/Maria
Jag äger inte ens nått smink
#20:
Ojojooj, , klart du ville va fin på passfotot .
Mascara blir torrt om man inte använder det . Jag brukar ha i lite vatten , några droppar . Men sen måste man nog kasta den gamla mascaran , köpa en ny.
Hoppas du blev nöjd med passfotot,
HH 🙂
#19: Lite ändring. Har köpt concealer för mörka ringar under ögonen (som alltid kommer att finnas då jag äter väl + sover som jag ska) och så ett läppstift. Snabbt, enkelt och snyggt med ögonskugga, concealer och lite litee läppstift.