Packat i plast...
Det är väl lite kluvet när det gäller grönsaker. Åtminstone gurkor håller mycket längre om de är inplastade, och då minskar matsvinnet eftersom de inte ruttnar efter en eller två dagar. Förmodligen är det samma med övriga grönsaker, men jag vet inte säkert.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det finns andra fördelar med plast - man ser innehållet till skillnad från en papperspåse - men visst är det mycket plast men all ”plast” är inte gjord av olja.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Det är säkert kluvet. Jag kan ingenting om sådant här men det ser ju inte så gott ut när man kommer hem och packar upp.
/Maria
#0 Håller med dig! Det är urtrist att så mycket är packat i plast, ofta hårdförslutet!
🥗🥕🍏🥬🍅🍆
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gurka köper jag väldigt sällan men då är den tyvärr plastad Andra grönsaker köper jag i affärer då de inte är plastade.Tomater har jag helt slutat kööpa.-Han egna och när de är slut så får det bli torkade eller passerade.
Stolt ägare till tre La permer
"Plasten runt gurkan ökar hållbarheten med cirka sex dagar".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/klimatduellen-vilken-forpackning-ska-du-valja
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker