Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 314 ggr
aggeelin
2

Vad är bra och tråkigt med hösten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hösten är absolut inte min favorit. Vad är bra och tråkigt med Hösten för dig? Många säger att de längtar efter hösten, berätta för mig, vad längtar du efter?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Herveaux
4

#0: Åh, hösten är min absoluta favoritperiod på året!
Jag verkar bara bli mer och mer känslig för värme för varje år som går så när temperaturen väl börjar bli mer behaglig för mig igen känns det som att jag kan börja leva igen.

Jag tycker naturen blir så vacker med alla färgskiftningar på löven och jag tycker det är så mysigt med känslan att naturen bäddar för att gå i vintervila, det känns som att allt lugnar ner sig och får ett behagligt tempo.. Man får börja pälsa på sig mer kläder igen vilket jag trivs bra med. Mörkret börjar komma allt tidigare och jag tycker det är svårslaget att tända ett par ljus och bädda ner sig i soffan med en film eller serie och en kopp te, bara mysa.

Sen kommer såklart Halloween snart. Jag älskar den högtiden. Jag lever för den högtiden! Det räcker iof bara att hösten nalkas men Halloween ger alltid min kreativitet en rejäl boost och jag får en otrolig skaparglädje och inspirationen kommer som en strid ström.

Det jag inte tycker är fullt lika charmigt med hösten är väl när jag hade hund med en päls som tog med sig väldigt mycket höst in så att säga. Lera, grus, kvistar, löv etc. Eller när stallets hästar har haft en spa-dag med lerbad och det tar en mindre evighet att få dem hyggligt rena.

// Harley

DesK
0

Mörkret, kylan och blötan är värst. På något sätt känns det som att dagen är slut när det blir mörkt. En del kan man göra själv för att det ska kännas bättre, se till att ha fin utebelysning och bra belysning inne. Jag förgyller min tillvaro med levande ljus, brasor i kaminen och vackra höstblommor. Sedan försöker jag fota mycket ute.

/Désirée

flocken
2

Älskade höst. 🍁
Färgerna, luften.
Att det blir mörkt, tända ljus. Ta fram alla tjocka goa tröjor.
Tempot blir lugnare.
Jag fryser hellre o sätter på mig mer kläder än att ta sommarens värme.
Jag älskar höst stormarna. Likväl som att sitta inne o lyssna på vinden och regnet älskar jag att klä på mig regnkläder och gå ut o ställa mig vid havet.

Visst är det inte roligt när det regnar i flera dygn. Men det andra överväger det positiva

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
2

Doften av höst är oslagbar. En krispig men solig morgon då det nästan, men bara nästan, är frost. Den doften, plus när höstsolen värmer en kylig dag är finfint.

Jag gillar dock inte regnet, blötan och de gråa dagarna när allt är jämndimmigt och färglöst.

[EM_L]
0

Trista med hösten är hur ofantligt trött jag blir och hur svårt det är att gå upp från sängen när det är så kallt utanför täcket. Korta dagar…regn.

Gillar dock början av hösten med alla varma färger, man kan ha på sig mysiga tröjor och svettas inte som man gör på sommaren.

Stearinljus är något som vi börjar att ta hemma också vid den här tiden är trevligt.

sp0ngeb0b
1

Jag tycker hösten är mysig. Jag gillar när det är kallt och när inte solen lyser så starkt. Dock är jag inte världens största fan av regn, men man kan ju stanna inne så mycket som möjligt (det får jag ju ändå göra t.ex. på sommaren då det är för varmt/soligt), då är det helt okej. Det bästa är att det blir mörkt lite tidigare på kvällarna så man kan mysa inomhus med filtar, levande ljus, te och film. Det är inte lika mysigt när det är ljust ute. Sen gillar jag också att ha stora, sköna plagg på mig som koftor, jackor, halsdukar m.m. Också mysigt!

Maria
1

Jag gillar inte att frysa och jag avskyr att behöva ha dörren till vår lilla trädgård stängd bara för att det blir kallt inne.

Det jag gillar med hösten är de mörka kvällarna. Jag älskar att tända ljus och det är mysigt. Jag älskar också höstfärgerna men jag njuter bäst inomhus.😉

/Maria

Scorpio97
1

Det bästa med hösten för mig är temperaturen. Sommarvärmen är någonstans mellan obehaglig och olidlig för mig, och dom varmaste dagarna mår jag verkligen otroligt dåligt. Så det är så skönt med hösttemperaturer, att kunna leva och faktiskt orka göra saker igen. Sen tycker jag höstfärgerna är otroligt vackra även om dom alltid känns lite sorgliga för mig. Att naturen "dör" och att sommaren är slut.
Det jag inte gillar är mörkret. Jag älskar verkligen dom ljusa sommarnätterna och jag saknar dom redan, trots att det fortfarande är ljust rätt länge på kvällarna. Men jag gruvar mig inför dagarna där jag knappt hinner se solen innan den går ner igen.

//Jessie

citytjejen
1

Enda negativa med hösten är väl om det är grått och regnigt i längre perioder. De positiva sakerna är desto fler, luften blir friskare, vackra löv, man får ta fram höst/vinterkläder och klädstilen blir snyggare överlag tycker jag. Man kan börja använda polotröjor, älskar polotröjor! Sen är det härligt att tända ljus hemma, laga lite mer värmande mat som grytor, ja mera mys helt enkelt😃😍

/Christina

Tarotstollan
1

Dofterna, färgerna, lagom temperatur, jag gillar regnet, födelsedagen, löven som singlar ner, att det inte är så mycket människor ute att trängas med, kurserna börjar igen mm

Att det blir halt, för kallt emellanåt, för mycket regn emellanåt, mörkret mm

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
1

För mig är det enda positiva med hösten att det är trevligt/mysigt att tända ljus och lampor i mörkret. Jag gillar värme, det är skönt när det är riktigt varmt. Jag gillar 50 nyanser av grönt under vår och sommar. Att vara ute! Ljusa sommarkvällar, färgglada blommor I klara färger!

Hösten är för mig; kyla, frysa, regn och dimma. Det är slemmigt och obehagligt ute. Höstfärgerna får mig att må dåligt- att t ex tänka på senapsgul fått mig att rysa!

CasaRamon
2

Egentligen tycker jag om alla årstider och vi bor ju i ett land där man verkligen märker av dessa förändringar som varje årstid ger. Men minst av allt gillar jag vintern. Tycker inte om kyla, snö och hala vägar och trottoarer. Och att man måste pälsa på sej så mycket. Tyvärr är ju vintern den längsta (som man upplever det) årstiden. Har alltid åkt till varmare trakter på vintern. Men det är nu 2 år sedan.

Zadeira
1

#12 Jag tycker om snö, kyla och mörker, men halka är det absolut värsta jag vet. Jag slår halvt ihjäl mig minst en gång var vinter. Men som du säger, det är ju trevligt att man bor i ett land där årstiderna märks så tydligt.

aggeelin
2

#13: jag avskyr också halkan! Och vi har en backe för att komma till vägen som alltid är halkig på vintern. För min del får det gärna vara vår och sommar hela året …

Totum
3

Jag tycker inte alls om hösten.
Det enda jag kan tycka är bra med den är älgjakten.

Soligajag1
1

Det som är bra är dem vackra färgerna och att det kan vara en vacker solig dag emellanåt.

Tråkigt: det blåser och kan regna ordentligt .

HH 🙂