Syjunta
Hejsan !
Idag börjar min syjunta , i lokalen här i huset bakom huset var jag själv bor , så underbart . Jag bor på 6 B och lokalen är på nr 4 , lokalen där jag oxå har Loppis.
Det ska verkligen bli kul , stickar , virkar eller gör det vi tycker om att pyssla med. Jag ska göra korsstygn .
Jag har ett nytt korsstygn som jag fick av min syster.
Spännande ska det bli .
Jag ska bjuda på kakor , gjorde en bondkake deg som är i frysen nu, kakor om ca en halvtimme.
Bild på kakor kommer sen på gruppen "Bakverk" .
Är det någon av er som är med i någon syjunta ?? eller någon annan fritidsverksamhet ?
Soligajag1
HH 🙂
- Redigerat 2021-09-08 14:45 av Soligajag1
Fina saker😉
Nej jag är inte engagerad i något men det låter himla trevligt.
/Maria
#2:
Tackar !!
Ska strax gå iväg .
Ha en fin kväll du med!!
HH 🙂
Vad kul! Jag skulle gärna vara med i en syjunta men gärna med jämnåriga, och jag har aldrig hört talas om att folk i min ålder är intresserade av syjunta, haha! Får väl se om det dyker upp något, eller om jag drar ihop något själv. Jag är engagerad i ett politiskt parti men annars inget speciellt.
Hoppas det blir kul för er på syjuntan! Det var ett fint mönster du ska sy. Jag håller själv också på med korsstygn :)
#4:
Hejsan !!
Tackar!!
Ja, det blev en liten stund , sen ringde min pappa och va dålig så jag fick avbryta . Blir syjunta i nästa vecka igen.
Ett politiskt parti , va intressant . Men jag är inte alls engagerad i politik mer än det man läser i tidningen då och då och sen tittar man på Tv .
Jag ska försöka få igång ett "bakgäng" istället . roligare tycker jag.
HH 🙂
#5 Hoppsan, såg inte att inlägget var från igår. Inte kul att läsa om din pappa, hoppas att han kryar på sig.
Bakgäng låter också kul! Kanske lite inspirerat av Hela Sverige bakar? Blir kanske svårt visserligen om man behöver flera ugnar, men jag tycker det verkar kul att ha ett tema där alla får göra sin egen tolkning!
#6:
Tackar !!
Ingen fara , pappa mår bra , ville ha lite sällskap bara men pappa går först , han är 92 år .
Visst är det kul med ett bakgäng , mina kompisar tycker att jag skulle va med i "Hela Sverige bakar " , , jaja, , en vacker dag kanske .
Det kommer bild på min Calzone senare här , med pizzasallad till och ett glas rött , ska bjuda min väninna på det.
HH 🙂
#7: Klart du ska vara med i Hela sverige bakar! Så kan vi alla heja på dig :D Låter gott med Calzone och vin. Hoppas ni får en trevlig måltid.
Jag har faktiskt varit med i flera syjuntor genom åren. Nu senast var det grannarna här, men det la vi ned i och med pandemin och en av oss blev allvarligt sjuk i cancer. Hon är nu på bättringsvägen, så kanske vi börjar till våren…
Klart att du ska vara med i Hela Sverige Bakar, då lovar jag att titta på det och hejja på dig, Soligajag 😊👍🤗
/Désirée