Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 242 ggr
flocken
2

Bästa vänner

Har ni någon bästa vän? Kanske flera väldigt goda vänner.
Hur länge har ni känt varandra och hur träffades ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Namiko
1

Min närmaste vän (även kallad min andra hjärnhalva) träffade jag via iFokus. Jag hade problem med en sparfil i Sims 3 och blev erbjuden hjälp. Vi började prata om allt möjligt och insåg hur mycket vi hade gemensamt. Det var 9 år sedan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

celinne
0

Det är sambon som är min bästa vän. Andra "vänner" är nog mer bekanta. Jag kan umgås med dem men skulle inte anförtro mig saker som man kan göra med en väldigt nära vän.
Träffades på nätet, 6 år sedan

• Redigerat 2021-08-30 16:22 av celinne
Maleficum
1

Träffa min själsfrände på gymnasiet! Vi klickade direkt. Känns mer som riktigt bra systrar och vi avslutar ofta varandras tankar.

Sen var jag och mitt ex riktigt bra vänner men tyvärr har vi ingen kontakt längre då hans fru förbjudit honom att prata med mig :( Saknar verkligen att prata med honom.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soligajag1
0

Jag har några stycken, men EN som är min bästa vän va med mig på mitt Loppis i Lördags , sov kvar hos mig , vi hade det så trevligt !

Satt där i lokalen och hjälptes åt med kunder, servering, städ o disk ! 😊🥰

Vi har känt varandra sen vi va 6 år , så det blir några år , 😀
Vi har så kul ihop. .

Gjorde frukost ihop på morgonen,
Det va mycket trevligt! 😀😍
Vi anförtror oss åt varann😀👍

HH 🙂

flocken
1

Jag har 2 bästa vänner.
Såna personer som är min värld, som har gått från vän till familj.
Min Frida (fridaaa på ifokus). Vi lärde känna varandra just här på iFokus för 10 år sedan.
Hon kallas just min Frida 😝. Hon är mitt allt. Vi ses bara några gånger /år.

Sen har jag C. Vi har nog känt varandra i drygt 9 år. Vi lärde känna varandra via barnen. Vi kallar henne vår fru.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
1

Ja Flocken här på iFokus :)

Startade med att vi samåkte till marsvinsutställning, och träffades här via iFokus och messar varje dag sedan dess. Är som familj <3 Ibland är det som att vi läser varandras tankar, och vi kan skicka sms till varandra som den andra precis tänkt fråga om eller skriva om eller liknande :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

#6: ja tänk som det kan bli. O jag får ofta höra att man inte kan träffa riktiga vänner via nätet. Jo eller hur

…………………………………..

Fridaaaa
1

#7 Fungerar utmärkt - även för 10 år sedan :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Totum
1

Min bästa vän som jag hade från 7-års ålder visade sig alldeles för intresserad av min make när vi var i 30-årsåldern. De var otrogna mot mig, så därför finns ingen av dem kvar i mitt liv.
Vän nummer två och jag hade så trevligt, vi delade både skratt och gråt i ungefär 40 år. Ända tills hon gick över till andra sidan för några år sedan.
Jag har två relativt nyfunna vänner nu och jag hoppas vi får ha glädje av varandra i många år ännu.

Scorpio97
1

Nej, jag har ingen bästa vän.

//Jessie

MonicaLagerquist
0

Har bekanta men enda riktiga vännen jag har är min man.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Jag startade nyss en tråd om vänner som jag tog bort. Missade denna😉

Min allra bästa vän. Den mest trogna, pålitliga och trygga vän är min man. Vi kan prata om precis allt och vi har så himla roligt ihop.

När vi träffades för 41 år sedan så var det "vi mot världen" kändes det som. Ingen trodde på vårt förhållande och jag blev varnad från flera håll. Det kändes verkligen som att vi var väldigt ensamma och bara hade varandra,

/Maria

Soligajag1
1

#9:

Va tråkigt!!
Det är konstigt tycker jag att man inte kan låta bli andras karlar men men, , det är ju bådas fel såklart .

Jag har varit med om det själv , men vi va inte bästa vänner men ändock grannar .

Ha det så gott med dina nyfunna vänner . Kram // Soligajag1

HH 🙂

Maleficum
2

En av anledningar till att jag och min bästa vän är så bra vänner blev riktigt tydlig igår!

Min kompis ska ta med sina kaniner idag innan hon ska till stallet (dem ska vara här ett tag och äta upp gräset på min gräsmatta) och jag satt precis och skrev ett mess till henne och undra om hon skulle komma tidigare och äta middag hos mig och skulle precis skicka det när hon messa och undra om hon kunde komma tidigare och äta hos mig! Det är så typiskt oss att tänka på precis samma sak precis samtidigt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soligajag1
1

#14:

Det är fantastiskt !!!

Sådan vänskap är "guld värd"!!!

HH 🙂

sp0ngeb0b
2

Min bästa vän har jag känt sedan skolan, så det är nog snart 20 år sedan. Ganska otroligt ändå, de flesta skolvännerna glider man ju tyvärr ifrån ganska snabbt efter att skolan slutat. Men vi har hållt ihop trots att vi har bott på olika håll i både Sverige och världen och trots att vi levt väldigt olika liv. Så det tror jag kommer hålla för alltid!

Denna kommentar har tagits bort.
Zadeira
2

Min partner är min bästa vän på alla sätt och vis. Vi träffades för 10 år sedan och blev tighta direkt.

Utöver det umgås jag med få men nära vänner, har typ 3 stycken jag umgås med regelbundet. De är nära och jag kan dela det mesta med dem.

[Leifsdotra]
0

Min man är min bästa vän, min mamma var också en väldigt nära vän som jag kunde prata med om nästan allt. Annars har jag några kompisar, men inga andra riktigt nära vänner sedan länge. Jag hade länge en bästa vän (trodde jag) som jag känt sedan 10-årsåldern och delat det mesta med under uppväxten och som ung vuxen. Hon hade det svårt hemma, svårt med skolan, tufft med sociala kontakter, behövde hjälp med mycket och jag fanns alltid där. Följde med på läkarbesök, hjälpte till att fylla i blanketter och allt möjligt. Det var såklart helt frivilligt och utan förväntningar på motprestation från min sida, det är helt enkelt så vänner gör i min värld. Man ställer upp för varandra.
Men när jag behövde någon att luta mig mot dra upp mig ur ett svart hål efter en väldigt jobbig händelse när vi kommit upp i 30-årsåldern så fanns det inget stöd att hämta där. Hon började också visa andra sidor som jag inte kunde riktigt acceptera. Så efter att ha känt varandra i lite över 20 år så stängde jag den dörren helt till slut.